עסקים רבים פועלים בעיקר להפצת המסרים שלהם וביצירת נוכחות פרסומית במדיה השונה. אפשר לקרוא לפעולות אלו "דיבור" מול הלקוח.
עסקים אלו מספרים מה הם עושים, מציעים מבצעים והטבות, הם "מדברים" ו"מדברים" ו"מדברים" ומשקיעים אנרגיה ומשאבים. כמה מהם גם מקשיבים? ניחשתם נכון. אחוז קטן ולצערי גם שולי.
וכשלא עוצרים להקשיב...מפסידים למידה ומחמיצים הזדמנויות, וניצול הזדמנויות יכול הרבה פעמים להיות ההבדל בין הצלחה עסקית מעל ומעבר למשוער, לבין הישרדות ותסכול מתמשך.
שתי הטעויות האסטרטגיות הנוראיות ביותר הן להתנהג בפזיזות ולתת להזדמנות לחלוף; כדי
להימנע מכך, הלוחם מתייחס לכל מצב כאילו היה
ייחודי ולעולם אינו מוצא מפלט בנוסחא, במתכון
מוכן או בדעות של אחרים - פאולו קואלו (האלכימאי).
שיווק הוא מקצוע מורכב. הוא משלב מגוון רחב מאד של יכולות, ידע וכישורים, אבל אם הייתי צריך לבחור הגדרה שתתמצת מהו שיווק, אני מאמין יותר מכל דבר שמדובר בזיהוי הזדמנויות רלוונטיות ומציאת הדרכים למימושן - תחום המשלב מדע ואומנות גם יחד. ובאומנות וגם במדע צריך להקשיב והרבה.
להקשיב ללקוחות, להקשיב לשוק, ללמוד, לחקור, לשמור על ראש פתוח ולחפש הזדמנויות, אבל לא סתם הזדמנויות - אלו שטובות לנו ויקדמו אותנו לקראת ה-Vision שלנו. וכשמחפשים, מנסיוני, במרבית המקרים גם מוצאים ודי מהר. האתגר האמיתי הוא לא מציאת הזדמנויות, המקיפות אותנו בשפע, אלא בניפוי ובחירת ההזדמנויות המתאימות לנו ו...וויתור על כל האחרות. מי שחי ונושם שיווק, כמונו, יודע שרק כך זה עובד.
כיועץ שיווק לחברות ועסקים אני נתקל לעיתים קרובות במנהלים שמשיבים לי כי "אצלנו זה לא יכול לעבוד" או "כן, ניסינו את זה פעם וזה לא עבד"...
נכון, אנחנו לא רגילים, ולכן גם לא אוהבים, לוותר על אפשרויות, אבל זו בדיוק הסיבה שמי שמחפש להשיג תוצאות יוצאות מן הכלל צריך לחשוב בצורה יוצאת מן הכלל.
זו גם הסיבה שבחרתי לשתף אתכם בסיפור הבא: