תמחור המוצרים הוא אחד הגורמים המשפיעים על איכות המוצר הנתפסת על ידי הלקוח.
באופן קטגורי, מוצר המתומחר גבוה נתפס כאיכותי יותר מאשר מוצר דומה המתומחר נמוך (או נמוך יותר).
מה טוב יותר (או רווחי יותר)- תמחור נמוך או תמחור גבוה?
הבחירה תלויה בעוד מספר גורמים, ביניהם מיצוב העסק המיועד, התאמה לקהל שאותו בחרתם ומטרות ארוכות טווח מול מטרות קצרות טווח.
מחיר נמוך יעודד מכירות (אבל באיזה מחיר לטווח הארוך?), ומנגד מחיר גבוה עשוי להרחיק קהל שהיה עשוי לרכוש את המוצר במחיר נמוך יותר. בעיה? לא בדיוק. המחיר הוא אמנם פרמטר משמעותי בשיקולי הקניה של הלקוחות, אבל...הוא לא היחידי (לשמחתנו).
עם זאת מציאת התמחור ה"נכון" הוא אחד מהאתגרים השיווקיים של כל עסק.
חומר למחשבה:
בניסוי שנעשה הוצגו לנסיינים שלוש חליפות.
אחת תומחרה נמוך, אחת בינוני ואחת...יש ניחוש? נכון. גבוה.
איפה התרגיל? החליפות הנ"ל... היו זהות.
החליפה בעלת המחיר הגבוה נתפסה כיוקרתית, ויותר מכך, כשביקשו הנסיינים להסביר את כוונתם ואת ההבדל שבין החליפה הנבחרת לחברותיה, הם ציינו את איכות הבד הגבוהה יותר, איכות התפירה וכו וכו'.
נשמע מוזר? תחשבו שוב. תחשבו...בגדי מעצבים (וכל מילה מיותרת).
מילה לסיום- יש דרכים ושיטות לקידום מכירות באמצעות מתן הטבות, ביניהן גם תימחוריות, אך יש ליישם אותן כחלק מאסטרטגיה שיווקית כוללת וכאמצעי נקודתי להשגת מטרות מוגדרות.
התמחור המתאים הוא רק חלק מתהליך הייעוץ והליווי השיווקי הכולל שמורכב ממרכיבים נוספים.
ואל תשכחו:
Don't be the same, Be better!