רבים וטובים משתמשים במערכות דיוור וברשימות תפוצה.
משקיעים ברעיונות ותכנים שישרתו את הלקוחות שלהם ובונים את עצמם מבחינת המוניטין וכמותג מבודל. בעבודה נכונה מייצרים לידים שמתורגמים בהמשך למערכת יחסים ארוכת טווח ורווחי לכל הצדדים.
ההשקעה היא משמעותית ורבה. גם רעיונית (לחדש, לייצר ערך, לעשות דברים באופן שישקף את ערכי המותג ושלהם כבעלי העסק) ולא פחות מכך תפעולית (משלוח, מעקב, ניתוח שכלול מתמיד ועוד).
לקוחות רבים (כמוני) מעריכים את ההשקעה, מתחברים לתכנים ולעסק, נרשמים לרשימת התפוצה ושני הצדדים נהנים ממערכת היחסים, כאמור.
הכל טוב ויפה, אבל למטבע יש צד נוסף. פחות חיובי.
לאחרונה אני נתקל בתופעה שבה בעלי רשימות מפרסמים צדדי ג'.
זה יכול היה להיות מצויין לכולם ואפילו לתרום משמעותית לאותו עסק, כל עוד התכנים מתחברים לתפיסה של העסק המקורי (זה שנרשמנו לרשימה שלו) ו....כל עוד זה חלק מתפיסת אסטרטגיית בידול מתוכננת שהמשמעויות שלה ת ו א מ ו ת לערכי המותג של העסק, משלימות אותו ו\או מחזקות אותו.
בפועל, כמו בכל קמפיין מתוזמן היטב, נשלחות מבעלי רשימות רבות הודעות דיוור דומות שממליצות (מהר מהר לפני שייגמר) על התקשרות לאותו צד ג'.
מה הקשר בין ההבטחה המקורית שלהם אלינו בעת הרישום לרשימה לבין הצעד הזה? במקרה הטוב קשר רופף ביותר. בדרך כלל הוא לא קיים.
בשניות, הם הצליחו לפגוע אנושות באותו בידול שעמלו עליו תקופה ארוכה כ"כ. הם "סתם עוד אחד" שעושה את אותו הדבר "כמו כולם" (ועוד ביחד ובאותו הזמן).
ככל הנראה בטווח הקצר, הובטחה להם עמלה על כל נרשם או נרשמת. הפיתוי המתגמל קורץ, ללא ספק. אך איזה מחיר הם משלמים בטווח הארוך? התשובה ברורה - אחד כזה שהם לא יכולים להרשות לעצמם.
בעסקים, כמו בעסקים, חשוב לראות את התמונה האסטרטגית הכוללת וכיצד היא תואמת למטרות ולאינטרסים שלכם בטווח הרחוק...כבדו את עצמכם כמותג, גם בתקופות פחות קלות (במיוחד בתקופות פחות קלות). בדקו כיצד ניתן לשפר ולהשתכלל, תתייעצו, תלמדו, תנסו (בחוכמה) והשתמשו בהרבה הגיון.
ולגבי אותם רשימות תפוצה? אני הסרתי את עצמי. מי שלא משכיל לכבד את עצמו גם הלקוחות לא יכבדו אותו.
נקודה למחשבה.
שי