רשת המלונאות הראשונה שהקימה מועדון נאמנות משלה היתה Holiday Inn, בינואר 1983. עוקבת אחריה עם תוכנית "Honored Guest" שהושקה בנובמבר 1983 היתה חברת המלונאות Marriott.
עם זאת, למרות שרוב חברות התעופה, המלונאות והשכרת הרכב הקימו, במוקדם או במאוחר, מועדוני הלקוח המתמיד, היו שנמנעו מכך, בעיקר משתי סיבות:
- הן לא היו בטוחות שתוכניות הנאמנות היו כלי שיווקי מספק.
- הן היו מוטרדות מהעלויות אשר היו כרוכות בתפעול אופרציה מורכבת וגדולה מסוג זה.
דוגמאות טיפוסיות לנ"ל היו: חברת התעופה Southwest וחברת המלונאות המפורסמת Hilton.
שתי החברות היססו להצטרף למועדון הנוסע המתמיד.
הן (א) חששו מהעלויות, ו-(ב) הן חששו שמועדון ה-FFP הוא גימיק שיווקי חולף לטווח הקצר.
שתיהן גילן בדיעבד כי המעיטו בערכה של התוכנית וכתוצאה ממהלך זה הן איבדו נתח שוק משמעותי.
הפסד זה מרגיז היות והם הפסידו בעיקר את הלקוחות העסקיים הרווחיים שמתיירים בתדירות גבוהה ומכניסים רווח משמעותי.
שתיהן נכנסו לבסוף למועדון ונאלצו לעבוד קשה בכדי לפצות על הנחיתות התחרותית שהרשו לעצמן ליצור.
בחלוף השנים פותחו מודלים שונים שעליהם התבססו תוכניות נאמנות רבות, שיושמו במגוון דרכים וטכנולוגיות, כאשר הרכבן של התוכניות נקבע בהתאם למאפיינים ולצרכי המותגים הספציפים.
גם אתם מעוניינים לתקשר טוב יותר עם לקוחותיכם הקיימים? גם לכם ברור כי ניתן להרוויח מלקוחותיכם הקיימים ע"י הגדלת סל המוצרים ותדירות הרכישה שלהם? אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו ולקבל מידע חשוב בנושא.
בהצלחה!
שלכם,
שי
הכותב הוא שי טאובס - יועץ שיווק והבעלים והמנכ"ל של חברת integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות המתמחה בבניית אסטרטגיות שיווק, מיתוג חברות, ייעוץ שיווקי וליווי ביישום וניהול תוכניות ותהליכי שיווק כוללים.
|
|