לאחר מכן, נשאר ה"מתי". Timing Is Everything, ובהעברת מסרים ושכנוע מול קהל זה קריטי, במיוחד כשאתה פחות מוכר או ידוע...
תירגול, תירגול ועוד תירגול הביאו אותנו למצב שהדברים שוננו, שוכללו והפרזנטציה זורמת בצורה טובה.
היום הגדול הגיע וליוויתי את הלקוחה לכנס. ספגנו את האווירה, התחברתי למספר אנשים ובעיקר בחנתי את ההרצאות שהועברו לפני ההרצאה של הלקוחה שלי. למה? מכמה סיבות:
- סיבה ראשונה היא שאני סקרן מטבעי ואני אוהב ללמוד ובעיקר מתחומים נוספים שאינם כוס התה שלי. למידה מפתחת אותנו ואני מאמין בהתפתחות מתמדת.
- סיבה שניה, למרות הנסיון שלי בתחום, עדיין חלק מהתכנון התבסס על הערכות וחשוב לבדוק שאכן הן מתקיימות בפועל ובמידה ולא, להתאים את הנדרש.
- סיבה שלישית, אסטרטגית והיא למעשה מחולקת לשתיים:
- ראשית, היה לי חשוב לראות איך האחרים מעבירים את ה-Show שלהם ומה הם אומרים כדי שלא יווצר מצב לא נעים, בין הלקוחה לבין מציג אחר (שכן לרוב מדובר על פוטנציאל התקשרות עתידי שחבל לפגוע בו שלא במתכוון). כבר נכחתי בכנסים שבהם מציגים נכנסו לוויכוחים שונים ולרוב זה לא משרת את אף אחד מהצדדים (וההיפך, אם אתה כבר יכול לצאת גדול ולהוציא את הקולגות גם גדולים, אז למה שלא תעשה את זה?).
- שנית, כשאתה רואה ומבין מה האחרים עושים, אתה יכול לפעול מעט אחרת ולבלוט.
הבנתי את מה שהיה צריך להבין, חילקתי כמה טיפים ודגשים בהתאם לתובנות, חיבוק אחרון ו...הגיע זמנה של הלקוחה.
יש משהו מרגש ברגע הזה שבו הדברים קורים. בין אם מדובר בקמפיין שיווקי שיוצא לדרך ונחשף לקהל ובין שמדובר בפרזנטציה. כל ההכנות מתכנסות לכדי נקודת הזמן המסויימת ופה, ממש פה, זה קורה. עכשיו!
הכרוז הזמין אותה לעלות על הבמה והיא...התחילה במופע הגדול שלה. היא זרמה, המסרים עברו הכל התחבר להכל ולקהל וללא ספק היה שם Show. אם בחלק מההרצאות שקדמו לה אנשים קמו ועזבו את האולם, פיהקו, או זזו באי נוחות בכסא, התחושה במצגת הזו הייתה שונה. אנשים הקשיבו ואפילו...צילמו ותיעדו. האנרגיה באולם הייתה אחרת, התקשורת היתה טובה והדדית והלקוחה – שיחקה אותה ובגדול.
התוצאה חשובה והיא הייתה איכותית, ללא ספק, אך לא פחות חשובה מכך הייתה הדרך והלמידה שעשינו והביאה אותנו לתוצאה המיוחלת. התהליך של שאלת חמשת השאלות: מה, איך, איפה, מתי ולמה ויותר מכך התשובות שבאמצעותן בחרנו לענות עליהן, הן שהבנו את התהליך, הפכו אותו למה שהוא והובילו לתוצאה המוצלחת.
כשההרצאה הסתיימה ומחיאות הכפיים נשמעו, הרגשתי כמו שאני מרגיש בהרבה תהליכים שמסתיימים, כמו אב גאה. נפרדנו באולם ואני המשכתי לפגישה הבאה, אבל האנרגיות המשיכו ללוות אותי כל היום.
הכותב הוא שי טאובס - הבעלים והמנכ"ל של חברת integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות המתמחה בבניית אסטרטגיות שיווק, מיתוג חברות, ייעוץ שיווקי וליווי ביישום וניהול תוכניות ותהליכי שיווק כוללים.
|
|