התוצאות הנובעות והנגזרות מהקמפיינים וישיג את האפקט הסופי האיכותי המבוקש - בשורה התחתונה, אינה גדולה.
כשמדובר בעסקים קטנים-בינוניים, בעלי משאבים מוגבלים, מסיבות ברורות, הפעלת מועדון לקוחות הוא מתבקש. הקמה וניהול שוטף ומקצועי של מועדון הלקוחות הוא קריטי להשגת והשאת התוצאות.
חשבו לרגע עליכם כלקוח. אתם מוצפים (או יותר נכון מופצצים) באינפורמציה שיווקית, בהצעות מגוונות, צבעים, מנגינות...מידע...מידע...מידע...
אתם, כלקוח, מבחינים ובוחרים בהרף עין במידע שעובר לשלב חצי הגמר לעיון מאוחר ו\או מעמיק יותר. ומנגד, המידע שלא נבחר, נמחק. מהר ופשוט.
כבעלי עסקים עליכם לבלוט בעיני הלקוח ולגרום לו, לכל הפחות, להתעניין בכם ובהמשך לרכוש את מוצריכם ו\או לעשות שימוש בשירותים שלכם.
כיצד הלקוח עשוי לתפוס את העסק שלכם ו\או את המוצרים והשירותים שלכם? יש לכם השפעה מסויימת על הנושא, אך גם השפעה מוגבלת זו יש לנסות ולהביאה לאופטימום הניתן.
התהליך הוא תהליך בו נפגשים מחקר מתמיד, טכנולוגיה ופסיכולוגיה, אשר יש להתאים, לתזמן ולכוונן כל העת. עליכם להיות מסוגלים ליצור טרנדים מקומיים ו\או לכל הפחות להתאים עצמכם לטרנדים קיימים. עליכם לשמור את האצבע על הדופק ולהתעדכן כל העת במידע רלוונטי בתחום ובתחומים נושקים ו\או משלימים.
לסיכום:
"אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני"
הקמה, ניהול ותפעול של מועדון לקוחות מקצועי, כזה המציג תוצאות בטווח הקצר והן בטווח הארוך, מצריך ידע משולב במגוון רחב של תחומים ונושאים (שיווק, מכירות, פסיכולוגיה, עיצוב, תקשורת, ועוד). בנוסף, ההשקעה הנדרשת (בעיקר זמן, אך גם טכנולוגית, כספית) עשויה להיות ההבדל בין כישלון להצלחה.
ראשית, חשוב מכל- הקימו מועדון לקוחות. העיסוק בנושא יתרום לכם ולבית העסק במגוון מישורים- בכל מקרה.
שנית, עשו את מכלול השיקולים. לעיתים קרובות, מי שחוסך בטווח הקצר- משלם ביוקר בהמשך הדרך.
בהצלחה!
שלכם,
שי
הכותב הוא שי טאובס - הבעלים והמנכ"ל של חברת integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות המתמחה בבניית אסטרטגיות שיווק, מיתוג חברות, ייעוץ שיווקי וליווי ביישום וניהול תוכניות ותהליכי שיווק כוללים.
|
|