בקיצור ולעניין, המותג שלכם היא הדרך שבה הלקוחות תופסים אתכם.
זה קריטי להיות מודעים לחוויית המותג הכוללת שלכם ושתהיה לכם תוכנית לייצר את אותו מכלול חוויות שאתם מעוניינים בו. מותג טוב לא "נולד" מעצמו. מותג טוב נובע ממחשבה ומתכנון והבנה אסטרטגית.
עסקים וחברות הזנק (Start-Ups) מתחילים נוטים להזניח את נושא המיתוג ואינם משקיעים את הזמן, המחשבה וטיפוח ההבנה הרחבה הזו הנדרשים לבניית המותג שלהם. לעובדה זו המשמעויות וההשפעה רבות על המותג ועל איכותו.
הנה 10 סיבות מנסיוני כיועץ שיווק מדוע ההשקעה בתהליך מיתוג חשובה כל כך עבורכם:
-
מיתוג תורם להכרה
אנשים נוטים לבצע עסקים עם עסקים המוכרים להם. אם המיתוג שלכם עקבי וקל לזיהוי, זה יסייע ויתרום לתחושת הנינוחות והביטחון של הלקוחות וישפיע עליהם לצרוך את המוצרים שלכם.
-
המותג שלך מבדל אותך מהמתחרים
בעולם התחרותי שבו אנו חיים, זה קריטי עבור עסקים לבדל את עצמם ולבלוט מבעד לכל הרעש. יחד עם תהליך הגלובליזציה ואפשרויות הרכישה המכוונות (on line) הייחוד של כל עסק הולך וקטן יחד עם האפשרות שלו לבלוט. איך תגרמו ללקוחות לבחור דווקא בכם?
-
המותג שלך מספר לאנשים על ה-DNA של העסק שלך
חוויית המותג הכוללת שלכם, החל מן האלמנטים הוויזואליים (כדוגמת הלוגו) ועד לאופן שבו נציגי החברה עונים לטלפון ומספרים ללקוחות איזה עסק אתם. האם כל נקודות הממשק עם הלקוחות מספרות את הסיפור הנכון?
-
המותג מייצר מוטיבציה והכוונה לעובדי העסק או הארגון
אסטרטגיית מותג ברורה ומוגדרת מייצרת את הבהירות שלה זקוקים העובדים בכדי להצליח בפעילות השוטפת. היא מכוונת אותם כיצד לפעול, כיצד לנצח וכיצד לקדם ולהשיג את מטרות העסק.
-
מותג חזק מייצר הפניות
אנשים אוהבים לשתף אחרים על מותגים שהם אוהבים. אנשים לובשים מותגים, אוכלים מותגים, מאזינים למותגים, ובאופן תדיר הם מספרים לאחרים על מותגים שהם אוהבים.
מהצד השני, אף אחד לא יכול לספר לאחרים על מותג שהם לא מכירים או זוכרים. מותג חזק הוא קריטי לייצירת הפניות ותנועה וויראלית.
-
מותג חזק עוזר ללקוחות להבין למה עליהם לצפות
מותג הפועל בצורה עקבית, רציפה ובהירה מסייע לתחושת הלקוחות ולמכירות היות והם יודעים למה בדיוק לצפות בכל חוויה שהם חווים עם המותג.