Integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות | יועץ שיווק | מיתוג עסקי | תוכנית שיווק | ייעוץ שיווקי | ליווי שיווקי ואסטרטגי | ייעוץ שיווקי | יועץ שיווקי - MARKETIPING #49 - מי מדליף את הסודות שלכם
    
 
MARKETIPING #49 - מי מדליף את הסודות שלכם  
דף הבית >> טיפים בשיווק ואסטרטגיה >> MARKETIPING #49 - מי מדליף את הסודות שלכם
  
מאת: שי טאובס
פורסם: 26/01/2015
 
  
היום נפגשתי עם לקוח חדש.
כחלק מפגישת ההיכרות, הלקוח שיתף אותי בדרך שעבר עד כה, בסיבות ובנסיבות ושמחתי להכיר אדם שחושב בגדול.
כחלק מהדרך שעברתי, כך סיפר, הרגשתי שאני צריך הדרכה והכוונה ולכן פניתי לאחד ה"מנטורים" המוכרים והמפורסמים. אלו ש...
התלהבתי ושילמתי סכום מכובד בן 5 ספרות... אבל אז, קרה במשפחתי מקרה שהסיט את מוקד תשומת הלב שלי מהעסק.
למשך תקופה נאלצתי להתמודד עם האילוץ המשפחתי הבריאותי, ולשמחתי הגדולה, בע"ה, עברנו את המשבר ושבתי לעסק.
מששבתי, גיליתי שמספר אנשים בשוק "קיבלו השראה" מהמוצרים שלי. איזו "השראה" ואילו נעליים?! העתיקו בלי בושה!
 
שי טאובס integral אינטגרל אסטרטגיות שיווק יצירתיות
  
  
התחושה היא תחושה נוראית, אבל...היות ושילמתי לאותו המנטור ולא מימשתי את השירות פניתי אליו והוא שמח להמשיך מהנקודה בה עצרנו. הוא "קישר" אלי את אחד המדריכים שלו, יועץ בעל נסיון, שתוך כדי התהליך והשיתוף ציין שהמנטור מלווה גם את אותו מתחרה בעל ה"השראה". לטענתו מדובר בצירוף מקרים נסיבתי ושלטעמו לא הייתה כל העתקה.
מספר ימים לאחר מכן התברר כי אותו מתחרה הוזהר ואף נקט באמצעים כדי להקדים ולהכין את הקרקע לקראת התחרות. לקראת הלקוח שלי ש"חזר למשחק".

אז נכון. יש יועצים ויש יועצים. יש כאלו שאי אפשר לסמוך עליהם על אף המוניטין אותו הם דואגים לתחזק, ויש אחרים שאפשר לסמוך עליהם בעיניים עצומות.
עם מי מהם אתם עובדים? האם אתם יכולים לצפות מראש מה תוליד מערכת היחסים שלכם עם הייועץ המלווה? האם עליכם לדאוג מה ומי עשויים להשפיע על האינטרסים שלו\שלה לפעול כך או אחרת? התשובה היא: אי אפשר (וגם לא צריך)!

כחלק מההתקשרות העסקית שלכם לכל גורם מהותי, בין אם מדובר בספק (שייתכן ועשוי לעבוד עם המתחרים) ובטח אם מדובר ביועץ עסקי\ שיווקי (משרת אמון בהגדרתה), עליכם להקפיד ולהחתימם על הצהרת סודיות, שבמסגרתה הם מתחייבים לשמור על כל המידע במהלך תקופת ההתקשרות וגם לאחריה, למשך זמן סביר (תלוי במוצר, בענף וכיוב').

אל תחששו להתעקש על כך ובמידה ואתם נתקלים בהתנגדות, שימו לב זוהי נורת אזהרה אדומה וגדולה עבורכם ועליכם להרגיש מרוצים שהצלחתם להימנע מכניסה למערכת יחסים עם פוטנציאל בעייתי.

נכון, חתימה על סעיף שכזה לא מונעת את האפשרות שבכל מקרה חלק מהמידע יודלף, ונכון שקיים קושי מסויים באכיפתו, אבל:
  1. עצם החתימה על הסעיף תגרום לחותם להיזהר ולחשוב פעמיים לפני שישקול לפעול באופן לא אתי.
  2. במקרה והמצב מתדרדר לכדי תביעה, באם תוכח הפרה, יש לכם קייס משמעותי ותוכלו לתבוע פיצוי, התנצלות ו...תוכלו לדאוג שמא התופעה תשוב עם לקוחות נוספים. המוניטין שלו ייפגע וזה קריטי בתחום הייעוץ. פעלת באופן לא אתי, עליך לשלם את המחיר.

לשמחתנו, מדובר בלקוח יצירתי, וכשאתם יצירתיים, יוצרים וחיים את תחום העיסוק שלכם, תמיד תקדימו את מי שמעתיק (הם הרי צריכים להעתיק ממישהו, נכון?) ואנשים\לקוחות למיד מרגישים מתי הדברים נעשים ממקום אותנטי ומתי הם זיוף שמוקדו רווח כספי נטו.

בנימה אישית, אני מקפיד לכלול ביוזמתי סעיף שמירת סודיות בכל הצעת מחיר (עוד בטרם בוצעה ההתקשרות בין integral ללקוח) ומציין ששמירת הסודיות היא הדדית. היי, גם לנו יש טריקים ודרכים משלנו שלא היינו רוצים שהמתחרים ידעו עליהם, נכון? זה טוב ללקוח, זה טוב לנו ו...עכשיו אפשר להתמקד בעבודה החשובה שלשמה נפגשנו- שיווק יצירתי.

בהצלחה חברים יקרים :)
שי
  
 
   
  מה עוד באתר?

» לקוחות אומרים עלינו ש...
» לקוחות ופרוייקטים לדוגמה
» תכירו את צוות המומחים של integral

» מאמרים מקצועיים בשיווק
» טיפים קטנים לשיווק גדול - # Marketiping
» מילון המונחים המקצועי - integral Academy
» פ(נ)ינת ההשראה
» סרטוני הדרכה
» הצטרפות חינם לניוזלטר - 100% שיווק טהור


» תנאי שימוש

 
 



integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות     |     service@i-group.co.il     |     050-6361363


התכנים באתר, לרבות טקסט, תמונות, סרטים, וכל מידע אחר, מוגנים בזכויות יוצרים ©     
 

עיצוב גרפי: 3Shamrocks
ייעוץ משפטי: עו"ד דניאל זולוטוביצקי
הקמת אתרים  בניית אתרים Webfocus