Integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות | יועץ שיווק | מיתוג עסקי | תוכנית שיווק | ייעוץ שיווקי | ליווי שיווקי ואסטרטגי | ייעוץ שיווקי | יועץ שיווקי - MARKETIPING #46 - לא על הלחם לבדו - מיתוג עסקי
    
 
MARKETIPING #46 - לא על הלחם לבדו - מיתוג עסקי  
דף הבית >> טיפים בשיווק ואסטרטגיה >> MARKETIPING #46 - לא על הלחם לבדו - מיתוג עסקי
  
מאת: שי טאובס
פורסם: 07/09/2014
 
  
אני מכור לבקרים. יש משהו מרענן בבוקר. הכל מתחיל לנוע, לזוז, לפעול ואני נהנה מכל האווירה שמסביב.
בכל בוקר (וזה תלוי במיקום בקו החלוקה, לפעמים מדובר גם על השעות הקטנות של הלילה), אלפי מכולות, סופרמרקטים וכיוב' מקבלים אליהם סחורה מספקים שונים, אך הבולטים שביניהם הם חברות המאפה (אנג'ל, ברמן, בדש וכו').
אין מי שלא זכורה לו חוויית הלחמניה הטריה או הלחם הטרי, העסיסי והפריך יחד עם השוקו או השמנת.
כולנו יודעים שאת מוצרי המאפה קונים במכולות או בסופרים, אך כמעט ולא מבחינים בשינוע שלהם לנקודות המכירה. למה? ייתכן ובעבר זה פשוט לא עניין אף אחד. ייתכן גם שמשאית שאוספת דברי מאפה ממרכז לוגיסטי כלשהו ומחלקת אותם מנקודה לנקדה זה פשוט משהו שצריכים לעשות. משהו שקורה כדי שנקודות המכירה יוכלו למכור אותם. שרשרת המזון של תהליך ההפצה כפי שהיא Pure and Simple.
אם בעבר מספר חברות מצומצם שלטו בשוק האוליגופולי (שוק שבו שולטים מספר מצומצם של חברות), כיום המצב מעט שונה. אמנם, אותן חברות עדיין דומיננטיות, אך התחרות הולכת וגוברת. ספקים קטנים, או קטנים פחות מציעים מוצרי נישה. מה שעבורינו, הצרכנים, הופך לשוק מעניין ומגוון עבור החברות השולטות בשוק הופך לאיום.
איום, או אולי דווקא הזדמנות?
בואו ניקח לדוגמה את הלחם הפרוס. אולי המוצר הפופולרי ביותר. לחם של איזו חברה אתם קונים? אנג'ל, ברמן..מי? במבחן קצר שערכתי במספר מרכולים התברר שרוב האנשים אפילו לא מודעים ליצרן. הם מכירים את האריזה האדומה, הכחולה, הצהובה (ועוד כמה צבעים) אבל מי זה מי? כלום!
תחשבו על כמה כספים מושקעים בפרסומות, בשילוט ב... כולם פונים לרגשות שלנו בצורה כ"כ עמוקה ו...בסופו של דבר אנחנו בוחרים לפי הצבע (תדמיינו אם זה היה קורה בשוק הסלולר: תביא לי 2 כחול, ואחד סגול בבקשה). אבסורד.
אבל, בשוק הסלולר זה לא קורה ומיד תבינו למה.
עכשיו, בואו נסתכל על הדברים מנקודת המבט של עסק: העסק משקיע רבות בנסיון לבלוט, לספק ללקוחות וללקוחות הפוטנציאלים חוויית משתמש מסויימת, לנסות לגרום לו להזדהות עם המותג, עם ערכיו ובשאיפה להפוך אותם ללקוחות נאמנים. כאלה שיצהירו בגאווה: אני? אני קונה רק X ולא יעזור כלום!
איך עושים את זה?
ישנן דרכים רבות, אך האתגר הגדול הוא לקשור את הכל להכל. על העסק להסתכל על מכלול הפעולות והפעילויות שלו ולקיימם במסגרת המיתוג העסקי שלו (לקריאת מאמר שכתבתי על מה זה מיתוג ואיך מיתוג יכול לעזור לעסק שלכם).
צריך לבנות את המיתוג וצריך להחיל ולחלחל אותו לכל נקודה בעסק שלכם. בכל מקום שבו נמצאים הלקוחות, הספקים והעובדים שם יחול גם המיתוג. כמו סוג של שטיפת מוח, אבל מהזווית החיובית.
אז נחזור לשוק הסלולר? שם זה ברור. הצבעים הם חלק מהבידול. אולי החלק הכי בולט, אבל מעבר לצבע יש עולם ומלואו. כל חברה בחרה למתג את עצמה בצורה אחרת (גם אם חלק משמעותי מהמסרים חופפים ביניהן, ואין מה לעשות- סלולר זה עדיין סלולר זה עדין סלולר).

היום בבוקר נסעתי וראיתי משאית של חברת ברמן. זוכרים את אותן משאיות עליהן דיברנו? משאית ממותגת, נהדרת, מושכת. הייתי חייב לעצור, לצלם, לשתף ולפרגן להם.
מיתוג הוא לא משהו שקורה. הוא משהו (תהליך) שעושים. שבוחרים לעשות.
נראה שברמן בדרך הנכונה. ומה איתכם?

מעוניינין לבחון תהליך מיתוג לעסק שלכם? פנו אלינו וקבלו ייעוץ חינם.
יועץ שיווק integral אסטרטגיות שיווק יצירתיות
  
יועץ שיווק integral אסטרטגיות שיווק יצירתיות
 



 
  
 
   
  מה עוד באתר?

» לקוחות אומרים עלינו ש...
» לקוחות ופרוייקטים לדוגמה
» תכירו את צוות המומחים של integral

» מאמרים מקצועיים בשיווק
» טיפים קטנים לשיווק גדול - # Marketiping
» מילון המונחים המקצועי - integral Academy
» פ(נ)ינת ההשראה
» סרטוני הדרכה
» הצטרפות חינם לניוזלטר - 100% שיווק טהור


» תנאי שימוש

 
 



integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות     |     service@i-group.co.il     |     050-6361363


התכנים באתר, לרבות טקסט, תמונות, סרטים, וכל מידע אחר, מוגנים בזכויות יוצרים ©     
 

עיצוב גרפי: 3Shamrocks
ייעוץ משפטי: עו"ד דניאל זולוטוביצקי
הקמת אתרים  בניית אתרים Webfocus