Integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות | יועץ שיווק | מיתוג עסקי | תוכנית שיווק | ייעוץ שיווקי | ליווי שיווקי ואסטרטגי | ייעוץ שיווקי | יועץ שיווקי - MARKETIPING #36 - על עוגנים תפיסתיים בשימוש השיווק
    
 
MARKETIPING #36 - על עוגנים תפיסתיים בשימוש השיווק  
דף הבית >> טיפים בשיווק ואסטרטגיה >> MARKETIPING #36 - על עוגנים תפיסתיים בשימוש השיווק
  
מאת: שי טאובס
פורסם: 24/11/2013
 
  

רגע לפני הטיפ, יש כמה קלפים שחשוב לשים על השולחן.
המח שלנו (של כולנו) טומן לנו מלכודות רבות. חוסר מודעות למלכודות\הטיות אלו עשוי להשפיע בצורה ניכרת על יכולת קבלת המחשבות ועל החשיבה הרציונלית שלנו, תוך כדי שיקול דעת לקוי וקבלת החלטות שגויה או מוטעית.

תכונות של המח שלנו שתוכננו במקור לסייע ולעזור לנו, עלולות, בסופו של דבר, להפריע לנו ולהכניס אותנו לצרות

ונעבור לחלק האומנותי -
אחת המלכודות שבהם ניתן לעשות שימוש היא "מלכודת העוגן".
מלכודת זו מתבססת על תכונתם של אנשים להתבסס ייתר על המידה על מחשבותיהם הראשוניות.

"האם אוכלוסיית טורקיה מונה למעלה מ-35 מיליון? מהי ההערכה הטובה ביותר שלכם?"
שאלה זו הוצגה על ידי חוקרים לקבוצת נחקרים, כשהערכתם המקורית של החוקרים היא שלא רבים יבחרו באפשרות הגבוהה מ-35 מיליון תושבים.

קבוצה נוספת נשאלה שאלה דומה בשינוי קל. הקבוצה השניה נשאלה האם האוכלוסיה מונה למעלה מ-100 מיליון!

התוצאה: הערכות הקבוצה הניה היו בממוצע גבוהות משמעותית מאלו של הקבוצה הראשונה.
(למי שסקרנים לדעת מה הכיוון הנכון, מוזמנים לבדוק כאן ).

איך זה יכול לעזור לכם?
נקודת הפתיחה\התחלה שלכם (המכונה בעגה המקצועית "עוגן תפיסתי") יכולה להשפיע בצורה ניכרת על הדעות הקדומות ועל תפיסותיהם של הלקוחות שלכם.
רושם ראשוני, רעיונות, הערכות, תפיסות, מחירים ועוד. במסגרת הייעוץ השיווקי שלנו נתקלתי בכך כבר פעמים רבות.

מה אפשר לעשות עם ההבנה הזו?

דוגמה לשימוש:
תוך כדי הצגת השירותים שלכם אתם מציינים, כבדרך אגב, ששירותים בתחום עולים סכומים גבוהים מאד (למשל - אלפי שקלים). בעת ההצעה אתם נוקבים במחיר נמוך יותר. הלקוח, ששומע שבד"כ מדובר בעלות הרבה הרבה יותר גבוה תופס את ההצעה שלכם כאטרקטיבית.

דוגמה 2 לשימוש:
יש לכם מספר מוצרים\שירותים. אתם מציגים ללקוח את המוצר שעלותו גבוהה יותר ורק לאחריו להציג מוצר שמחירו פחות גבוה.
המחיר של המוצר השני ייתפס כאטרקטיבי יותר.
בתי עסק רבים מחזיקים במוצר יקר מאד רק בכדי שישמש כעוגן תפיסתי, בעוד שהם מכוונים למכירתם של המוצרים שמחירם "נמוך" יותר. אם תבחנו למבורגיני ($$$$) , פתאום ביואיק נראית הרבה פחות יקרה

אם אתם כבר עושים כיום שימוש בעוגנים, או שלאחר הטיפ אתם מתכוונים להתנסות בטכניקה זו - בקרו אותנו בדף הפייסבוק ושתפו מנסיונכם.

שיהיה לכולכם ערב טוב ו...שיווק מצויין!

יועץ שיווק integral אסטרטגיות שיווק יצירתיות
  
 



 
  
 
   
  מה עוד באתר?

» לקוחות אומרים עלינו ש...
» לקוחות ופרוייקטים לדוגמה
» תכירו את צוות המומחים של integral

» מאמרים מקצועיים בשיווק
» טיפים קטנים לשיווק גדול - # Marketiping
» מילון המונחים המקצועי - integral Academy
» פ(נ)ינת ההשראה
» סרטוני הדרכה
» הצטרפות חינם לניוזלטר - 100% שיווק טהור


» תנאי שימוש

 
 



integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות     |     service@i-group.co.il     |     050-6361363


התכנים באתר, לרבות טקסט, תמונות, סרטים, וכל מידע אחר, מוגנים בזכויות יוצרים ©     
 

עיצוב גרפי: 3Shamrocks
ייעוץ משפטי: עו"ד דניאל זולוטוביצקי
הקמת אתרים  בניית אתרים Webfocus