Integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות | יועץ שיווק | מיתוג עסקי | תוכנית שיווק | ייעוץ שיווקי | ליווי שיווקי ואסטרטגי | ייעוץ שיווקי | יועץ שיווקי - MARKETIPING #38 - איך לדבר בשפת המח של הלקוחות שלכם (ואיך תפרסמו טוב יותר אחרי שתקראו את הטיפ...)
    
 
MARKETIPING #38 - איך לדבר בשפת המח של הלקוחות שלכם (ואיך תפרסמו טוב יותר אחרי שתקראו את הטיפ...)  
דף הבית >> טיפים בשיווק ואסטרטגיה >> MARKETIPING #38 - איך לדבר בשפת המח של הלקוחות שלכם (ואיך תפרסמו טוב יותר אחרי שתקראו את הטיפ...)
  
מאת: שי טאובס
פורסם: 05/12/2013
 
  
איפה נמצאים מפתחות הבית שלכם?
אני משוכנע שאתם יודעים (ואם לא אז אני ממליץ להסיק מספר מסקנות :) , אבל השאלה היא איך אתם יודעים?
התשובה פשוטה: תוך כדי קריאת השאלה יצרתם לעצמכם בדמיון תמונה של המקום שבו הנחתם את מפתחות הבית וראיתם אותם שם. מדהים!
מהו השיר האהוב עליכם? בחרתם? איך עשיתם את זה? השמעתם את השיר בראשכם כדי לשחזר אותו (תנסו).

זוהי שפת המח. תמונות, רגשות וקולות. מדובר בקלט חושי שקודם לשפה המדוברת. לפני שאתם מוציאים מילה אחת מפיכם, או מנהלים שיח עצמי מחשבתי, אתם מדמיינים ורק לאחר מכן ממשיכים הלאה.

עכשיו לחלק המעניין:
האם אתם יכולים לדמיין את עצמכם לא עושים משהו?

בואו נעשה ניסוי קצר: אל תדמיינו את עצמכם אוכלים גלידה.
מה קרה? סביר מאד שברגע זה אתם מדמיינים את עצמכם אוכלים גלידה. אל תחושו את הטעם המתוק ואת הקרירות! הצלחתם?
אנחנו לא יכולים.
הסיבה: המח שלנו אינו בנוי לעיבוד של מראות שליליים, קולות שליליים, תחושות ורגשות שליליים.
המח שלנו יכול לפעול רק עם מידע חיובי.
אנחנו לא יכולים לדמיין אותנו ל א אוכלים גלידה. בעת הנסיון - פוף - קופצת ישר התמונה שלנו ושל הגלידה.

המח שלנו מקבל את המידע מהחוויות שאנו עוברים דרך חמשת החושים שלנו, ומתמרן אותו באמצעות התערובת הרגשית שאנחנו מכנים - הדמיון.

לפני מספר ימים ביקרתי אצל רופא השיניים.
התיישבתי על הכסא\מיטה ואז הרופא פנה אלי ואמר:
אל תדאג, זה ממש לא יכאב.

אל תדאג?! לא יכאב?!

לפני שניה בכלל לא חשבתי על זה ועכשיו אני גם דואג וגם מתפתל בציפיה לכאב שמחכה לי מעבר לפינה...

נעבור מהחלק התאורטי לחלק הפרקטי של הפוסט:
כמה רעיונות שליליים אתם נוטעים במוחם של הלקוחות, הקונים, הקולגות שלכם על ידי בחירת המילים שלכם שלא במתכוון?
אתם יכולים לטעון ש"כל עוד הם יודעים למה אתם מתכוונים, זה בסדר...", אבל, כבר למדנו שלא כך המח מפרש את הדברים.

אם תביאו בחשבון שהמח צריך קודם לחשוב על ההתנהגות ורק אז להפוך אותה לשלילה ("אל תדאג"), אילו מחשבות אתם מעוררים?

בעסקים, כדאי להיות מודעים לאופן שבו אתם משתמשים בשפה (מדוברת, או כתובה) ולסגל לעצמכם ולצוות העובדים שלכם, את ההרגל לחשוב ולדבר בלשון חיובית

למשל: אהבתם? פרגנו בלחיצה על כפתור "אהבתי" בצד שמאל ובשיתוף :)
לילה טוב וסופ"ש (ר)טוב...
שי
יועץ שיווק integral אסטרטגיות שיווק יצירתיות
  
 



 
  

צריכים ייעוץ וליווי בשיווק? השאירו פרטים וניצור עמכם קשר:
   
  מה עוד באתר?

» לקוחות אומרים עלינו ש...יייייייייייייי
» לקוחות ופרוייקטים לדוגמה
» תכירו את צוות המומחים של integral

» מאמרים מקצועיים בשיווק
» טיפים קטנים לשיווק גדול - # Marketiping
» מילון המונחים המקצועי - integral Academy
» פ(נ)ינת ההשראה
» סרטוני הדרכה
» הצטרפות חינם לניוזלטר - 100% שיווק טהור


» תנאי שימוש

גגגככ
יעיע
  שששדד

עיעיעכייי

integral - אסטרטגיות שיווקיעי יצירתיות     |     service@i-group.co.il     |     050-6361363   |   הצהרת נגישות


התכנים באתר, לרבות טקסט, תמונות, סרטים, וכל מידע אחר, מוגנים בזכויות יוצרים ©     
 

עיצוב גרפי: integral
ייעוץ משפטי: עו"ד דניאל זולוטוביצקי
הקמת אתרים  הקמת אתרים • גיל דור • Webfocus