איך התחיל הבוקר-
היום ביליתי את הבוקר אצל לקוחה יקרה שלי, בעלת סוכנות לביטוח. ביליתי שעתיים במשרדה בתצפיות, האזנות ו...הרבה מאד שאלות לצוות העובדות.
מסקנה בשבילכם-
עסקים רבים מפנים את המיקוד שלהם כלפי חוץ- ללקוחות, בעוד שהעסק, במישור הארגוני, חייב לתפקד באופן המיטבי בכדי לתמוך ולעודד את אסטרטגיית העסק.
שיווק איכותי בעסק שלכם חייב להתייחס לשני המישורים, לפחות (יש עוד כמה).
בחזרה לבוקר (שעתיים מאוחר יותר)-
בסוף התהליך הצגתי ללקוחה חלוקת תפקידים חדשה שמתאימה לסט הכישורים של כלל העובדים, לרצונות ולצרכים של כל אחת מהן (ולה כמנהלת הכללית ). ייצרתי מודל של תהליך עבודה שבאם ייושם ייצר גם מוטיבציה גבוהה בקרב העובדים, גם שביעות רצון גבוהה הרבה יותר בקרב הלקוחות, גם פתח ליישום טקטיקות שיווקיות רבות ו...אפילו ישאר זמן פנוי בכדי לייצר פעילות עסקית נוספת = צמיחה ו...כסף$$$
ועוד משהו מעבר...-
"מודל השיווק האינטגרלי" שפיתחתי הוא מודל ייחודי שבונה את העסקים עליהם הוא מיושם בכל הרמות הנדרשות ובכל רזולוציה.
המודל מאתר נקודות חולשה ומספק פתרונות, כמו גם יכולות, הזדמנויות ופוטנציאל שניתן לממש וליישם לטובת ייתרונות תחרותיים אמיתיים. בת'כלס - שיווק על סטרואידים!
לסיכום הטיפ -
כמנהלים עליכם להבין ולהתאים גם את סביבת העסק הפנימית, תפקידים, הגדרות, צרכי ורצונות העובדים אל מול צרכי העסק והלקוחות. מנסיוני, בד"כ אפשר, ע"י שימוש מושכל יותר במשאבים הקיימים, לייצר תוצאות טובות יותר. הרבה יותר [ ומומחה אסטרטגיה ושיווק יכול לעזור ולקצר תהליכים ]
בהצלחה!