Integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות | יועץ שיווק | מיתוג עסקי | תוכנית שיווק | ייעוץ שיווקי | ליווי שיווקי ואסטרטגי | ייעוץ שיווקי | יועץ שיווקי - 7 סיבות מדוע השיווק ברשתות החברתיות לא עובדות בשבילכם
    
 
7 סיבות מדוע השיווק ברשתות החברתיות לא עובדות בשבילכם  
דף הבית >> מאמרים מקצועיים בשיווק >> 7 סיבות מדוע השיווק ברשתות החברתיות לא עובדות בשבילכם

מאת: שי טאובס
  
אם אתם בעלי עסקים ומנהלי שיווק שפועלים ברשתות החברתיות, אבל נראה כאילו שהדברים לא באמת עובדים כמו שצריך, אתם מוזמנים לקרוא את המשך המאמר ולבדוק אם אתם חוטאים ב-7 החטאים הבאים. אם כן, יש בידיכם הזדמנות לשפר את הפעילות שלכם ואת התוצאות.

רגע לפני שמתחילים
הרשתות החברתיות הן מדיום ההולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות ובכך טמון גם הפוטנציאל האדיר שלהן אך, במקביל, גם אחת המכשלות הגדולות ביותר עבור חברות ומותגים. אתם שם, אבל גם המתחרים שלכם שם וחלוקת הקשב של הלקוחות הפוטנציאלים שלכם הולכת ומצטמצמת.

האם מדיה מסויימת או דווקא אחרת היא המדיה בעלת הפוטנציאל הגדול יותר עבורכם, תלויה במידה רבה באסטרטגיה השיווקית שבחרתם לפעול באמצעותה ואותה יש להגדיר עוד בטרם תבחרו לפעול במדיה זו או אחרת.

כעת, משהבהרנו זאת נעבור ל-7 החטאים שאליהם אני נחשף שוב ושוב במסגרת הייעוץ השיווקי לחברות.

1. אתם לא מספקים שום דבר שונה
להיות פעילים ברשתות החברתיות ולשתף את אותו המידע כמו שהמתחרים שלכם עושים לא ממש יגרום לכם לבלוט. תנו לקהל שלכם סיבה להקשיב לכם. אם אתם מרגישים שלפעמים אתם מדברים לעצמכם ואף אחד לא באמת מקשיב לכם, אתם ככל הנראה עושים את הטעות הנ"ל ומדברים על אותם הדברים שכל האחרים מדברים עליהם. תמצאו בידול, זווית מעניינת, או לכל הפחות צורה מעניינת להעביר את המידע, תחקרו אותה ומנפו אותה.

2. ניהול מדיה חברתית – לא הכל קשור אליכם
ייצרו איזון בין קידום המכירות והעסק שלכם לבין יצירת פוסטים בעלי ערך אמיתי עבור הקהל שלכם. אתם צריכים "כלל אצבע" לגבי יחס סביר? מנסיוני כ-15% קידום מכירות לעומת 85% פוסטים של ערך הוא יחס התחלתי סביר. מנקודה זו ואילך יש למדוד ולהתאים את היחס בהתאם להתייחסות ולפידבקים של הקהילה שלכם.

3. אתם לא יכולים לשנות את מה שאתם לא מודדים
מדידה ולמידה הם משמעותיים אם אתם רוצים לדעת מה ההשפעה של התוכן שאתם מייצרים על הקהל שלכם. מה מעניין אותם יותר (ומה לא). איך יודעים? למשל: כמה שיתופים, Like-ים, תגובות וכיוב' הפוסטים שלכם מניבים. כל עוד אתם לא מודדים את הנ"ל ולמדים מהם, אתם מבזבזים הרבה זמן.

4. אתם לא פועלים לפי לו"ז מוגדר
אם אימצתם גישה של פניות כלליות ולא מפולחות (
scattergun
 approach בלעז) בניהול פעילות המדיה החברתית שלכם,
  
יועץ שיווק מומלץ, מיתוג עסק
סיכוי נמוך שתקבלו תוצאות עקביות. אם אתם מעוניינים לייצר מעורבות בקרב הקהל שלכם, עליכם להיות עקבים לגבי התדירות, המועדים והאופן שבו אתם "משחררים" פוסטים לעולם (זוכרים שדיברנו על אסטרטגיה?). ישנם כלים שיכולים לסייע לכם לתזמן פוסטים כך ש"ישוחררו" אוטומטית לפי הגדרות הזמן שלכם, כדוגמת hootsuite.com ואחרים.

5. נכשלתם בהבנה מהו ערוץ התקשורת החברתית שעובד הכי טוב עבור החברה שלכם
לא כל אתרי הרשתות החברתיות הם זהים. LinkedIn, למשל,  היא רשת חברתית המכוונת לפן המקצועי-עסקי יותר, בעוד ש-Facebook, לעומתה,  הינה רשת חברתית המכוונת ליצירת קהילות וקהלי עוקבים. Instagram, בשונה משתי הראשונות, מצוינת עבור עסקים המוכרים מוצרים פיזיים בגלל הדגש הוויזואלי-גרפי של הרשת.

כישלון בהבנת המאפיינים וההבדלים בין הרשתות החברתיות השונות עשוית לגרום לכם להרגיש כאילו אתם "דורכים במקום". אתם תשקיעו המון זמן ומאמצים בעוד שהתוצאות יהיו מצומצמות מאד.

אי הידיעה מיהו הקהל שלכם יוביל אף הוא לבזבוז זמן ומשאבים.
אני נתקל בהמון דפים עסקיים נטושים, ב- Facebook וברשתות חברתיות נוספות, בגלל שלבעלים (בעל העסק או מי שניסה לנהל עבורו את הערוץ) לא הייתה אסטרטגיה ברורה לעקוב אחריה. ניהול אסטרטגי נכון יגדיר לכם במדויק איפה, מתי וכמה עליכם להשקיע.


6. אתם קונים את ההשפעה שלכם?
כמה הצעות אתם מקבלים בכל יום "לקנות" את יכולת השפעה שלכם על קהל היעד? החל מקניית LIKE-ים, ועד דחיפת הצעות לתיבת ה-inbox של לקוחות פוטנציאלים בעלי פילוח מסויים? לכאורה, נראה שהשוק מוצף בגורמים המפציצים אתכם באפשרויות שונות ומשונות, אבל תשאלו את עצמכם: האם זה באמת משתלם לעסק שלכם?

באופן טבעי, אתם תרצו ליצור את הרושם שיש לכם קהילה גדולה שעוקבת אחריכם היות וכנראה שאותה קהילה מקבלת מכם ערך מספק עבורה, נכון?

ובכן, שערו לעצמכם את התחושה שירגישו כל אותם אנשים כשייגלו שהדבר אינו בדיוק כך בפועל ושמדובר בדף "מת" עם אפס פעילות.


ברגע זה איבדתם מישהו שהאמין במותג שלכם ויש סיכוי שהם חולקים את
  
אכזבתם עם אחרים. התמקדו בהגדלת הקהל שלכם באופן אורגני, כך לפחות תדעו שאלו האנשים שבחרו לעקוב אחריכם.

7. כישלון בתגובות לביקורות שליליות
רשתות חברתיות הן חרב פיפיות. הן חדות בשני הצדדים. כשהמעורבות חיובית, כולם מאושרים. התגובות זורמות בקלילות והאטמוספירה האופפת את המותג או החברה שלכם היא מועילה, מהנה וכיפית.

עם זאת, כשמישהו מפרסם תגובה שלילית לשירות, או בעיה למוצר שאף אחד לא יודע מה לעשות איתה והתגובה לא מקבלת התייחסות ראויה שלכם, נוצרת בעיה. התוצאה: המגיב המקורי נעשה מתוסכל יותר ועשוי להמשיך וללבות את התגובות השליליות. אחרים ממהרים להמשיך מאותה הנקודה של אי תגובה ו...המצב יוצא משליטה.

הפתרון: מינוי "מומחה ביקורות שליליות". מישהו שתפקידו יהיה לעקוב ולהגיב במהירות כך שהדברים יהיו תמיד בשליטתכם. מרגישים שאתם יכולים לעשות זאת בעצמכם? מצויין! כל עוד הדברים לא נופלים בין הכיסאות ללא ידיעתכם (לפעמים טוב דב אחד ביד מהרבה דובים שבגללם לא רואים את היער).

מילה לסיום
אז, בכמה מתוך 7 החטאים הללו של פעילות במדיה החברתית אתם חוטאים? האם אתם יודעים היכן סטיתם מהדרך ומדוע אתם נאבקים ומשקיעים מאמצים רבים כל כך בניהול המדיה החברתית שלכם? זה הכל עניין של בניית אסטרטגיה וניהול נכונים.

בחינה של כל אחד מ-7 הפרמטרים שלעיל, כל אחד בתורו, יכולה לעצור את התדרדרות המצב במדיה החברתית של המותג שלכם. התחילו במדידה ולמידה של מעורבות הקהילה שלכם. המספרים כבר ינחו אתכם לגבי מה עובד טוב ומה לא. מנקודה זו תוכלו להתמקד במה שמוכח שעובד ולזנוח את מה שלא.
 
אשמח אם תשתפו אותי בחוויות שלכם בנושא בדף הפייסבוק של integral.

בהצלחה!
שלכם,
שי
   
הכותב הוא שי טאובס - יועץ שיווק והבעלים והמנכ"ל של חברת integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות המתמחה בבניית אסטרטגיות שיווק, מיתוג חברות, ייעוץ שיווקי וליווי ביישום וניהול תוכניות ותהליכי שיווק כוללים. 
 
 
 
   
  מה עוד באתר?

» לקוחות אומרים עלינו ש...
» לקוחות ופרוייקטים לדוגמה
» תכירו את צוות המומחים של integral

» מאמרים מקצועיים בשיווק
» טיפים קטנים לשיווק גדול - # Marketiping
» מילון המונחים המקצועי - integral Academy
» פ(נ)ינת ההשראה
» סרטוני הדרכה
» הצטרפות חינם לניוזלטר - 100% שיווק טהור


» תנאי שימוש

 
 



integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות     |     service@i-group.co.il     |     050-6361363


התכנים באתר, לרבות טקסט, תמונות, סרטים, וכל מידע אחר, מוגנים בזכויות יוצרים ©     
 

עיצוב גרפי: 3Shamrocks
ייעוץ משפטי: עו"ד דניאל זולוטוביצקי
הקמת אתרים  בניית אתרים Webfocus