Integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות | יועץ שיווק | מיתוג עסקי | תוכנית שיווק | ייעוץ שיווקי | ליווי שיווקי ואסטרטגי | ייעוץ שיווקי | יועץ שיווקי - 6 טיפים על שיווק עסקים קטנים ובינוניים, תקשורת שיווקית ועוד
    
 
6 טיפים על שיווק עסקים קטנים ובינוניים, תקשורת שיווקית ועוד  
דף הבית >> מאמרים מקצועיים בשיווק >> 6 טיפים על שיווק עסקים קטנים ובינוניים, תקשורת שיווקית ועוד

מאת: שי טאובס
  
בעבר הרחוק, כשאנשים חיו בכפרים, כל בעל עסק בכפר הכיר אישית את לקוחותיו וידע להתאים לכל אחד את המוצרים הרלוונטים.
כיום, אורך החיים מורכב יותר ומאתגר את בעלי העסקים למצוא דרכים שונות לענות על צרכים אלו.
אז איך עסק יכול להגיע ללקוחות המתאימים עם המוצרים הרלוונטים?


נתחיל מהשאלה הבסיסית: אז מהו שיווק בעצם?
בספרו "ניהול השיווק" (P. Kotler & K. L. Keller, Marketing Management, 13th ed. (‏‏Prentice Hall, 2009‎‎)) הגדיר פיליפ קוטלר, שנחשב לאבי השיווק המודרני, את המושג שיווק באופן הבא:
"תהליך חברתי וניהולי באמצעותו משיגים יחידים וקבוצות את מה שהם
  
יועץ שיווק מומלץ, מיתוג עסק, ייעוץ שיווקי, אסטרטגי
צריכים ורוצים על ידי יצירה, הצעה והמרה של מוצרים בעלי ערך עם יחידים וקבוצות אחרים".
במילים פשוטות- תהליך שמתאים ומקשר בין המוצרים\שירותים המתאימים ללקוחות המתאימים.

 

אז איך העסק שלכם יכול להגיע ללקוחות המתאימים עם המוצרים הרלוונטים?

כשמדברים על שיווק אי אפשר להתחמק מהביטוי המלחיץ (אולי) "אסטרטגיה עסקית". אם כמה מכם מרגישים לא בנוח אחרי שנחשפו למילה המפחידה הזו, אני אנסה להרגיע אתכם עד כמה שאוכל ולשתף מעט מנסיוני כיועץ שיווק.

המושג אסטרטגיה עסקית משקף את מסגרת המטרות של העסק. כלומר, התחום בו העסק בחר לפעול והדרכים בהן הוא מתכוון לפעול ולהשיג את יעודו.
הגדרה זו כוללת, בין השאר, את המטרות העסקיות ופרופיל\י הלקוחות אליהם פונה העסק (קהל יעד) שמתוכם נבחרות אוכלוסיות קטנות,ממוקדות וספציפיות יותר (קהלי מטרה).


תפקידה של האסטרטגיה השיווקית  היא לתמוך באסטרטגיה העסקית. היא מספקת את תמהיל (Mix) האפשרויות והדרכים לתקשר עם לקוחות אלה במטרה להוציא לפועל ולהשיג את היעדים העסקיים שנבחרו.

למשל עסק לבגדי נשים פונה לקהל היעד – נשים , במטרה למכור בסכום שנתי מסויים לכמות מסויימת של נשים.
אסטרטגיה שיווקית בסיסית יכולה להיות פניה עם מגוון מוצרים שונים לפי טווח גילאים או לפי אופי השימושים : לנערות, נשות עסקים, כלות, בנות הדור השלישי (קהלי מטרה).
ניתן לפנות לכלל הלקוחות במסר אחיד הפונה לכולם, או לפנות לכל קהל מטרה באופן שונה (מסר שונה, עיצוב שונה, ערוצים שונים, תזמון שונה ועוד). הבחירה היא חלק מהאסטרטגיה השיווקית, לה השלכות שונות, וממנה יגזרו הקמפיינים השונים ואופיים.


 

ומהי בעצם תקשורת שיווקית?

התקשורת השיווקית – Marcom(Marketing Communication) היא התקשורת התומכת באסטרטגיה השיווקית ובמכירות העסק. היא כוללת את כלל אפיקי התקשורת בהם נעשה שימוש על ידי העסק (החל משילוט ומיתוג העסק, פרסום במדיה שונה, מדיה חברתית, ניוזלטרים, תוכנית נאמנות לקוחות, SMS-ים ועוד) במטרה להעביר את המסרים המתאימים לקהל היעד.
חברות וארגונים גדולים מחזיקים מחלקת שיווק אשר אחראית על בניית האסטרטגיה השיווקית ויישומה (בד"כ בתמיכת משרדי פרסום שונים).
  

עבור העסק הקטן והבינוני, על אף שהשיווק קריטי לתפקודו השוטף התקין ולגדילתו, מדובר על משאב מוגבל, אשר יש לנהלו בחוכמה.
 

בחרנו עבורכם 6 טיפים שיווקיים שיעזרו לבעלי עסקים קטנים ובינוניים לשווק טוב יותר:

  • בכל אפיק שיווקי שתבחרו, דאגו למדוד את הביצועים על בסיס קבוע. אם האפיק מניב המשיכו להשקיע בו. במידה ולא, עשו בו שימוש מושכל אחת לתקופה ולא על בסיס קבוע.
  • שיווק שגוי יכול להביא לתוצאות הפוכות ולא רצויות. ראשית, היו מודעים לכך. האימרה "אין דבר כזה פרסום רע..." רחוקה מלהיות מדוייקת. עדיף לשמור על מוכרות חיובית.
  • אל תפעלו במדיה מסויימת רק כי "כולם עושים את זה". שלבו את המדיה המתאימה לאסטרטגיה השיווקית שלכם.
  • כחלק ממדידת ההחזר על השקעה שימו לב גם לזמן שלכם. אתם עשויים לגלות שישנם "בזבזני זמן" שלא תורמים לתוצאות העסקיות שלכם, אבל גוזלים מכם זמן יקר. למדו גם לוותר על פעילויות שאינן תורמות לכם.
  • אם אתם מרגישים ששיווק העסק שלכם על ידי בעל מקצוע חיצוני יתרום לכם יותר מאשר ביצועו על ידכם, שקלו להעזר בגורם שכזה. העלויות ברוב המקרים מחזירות את עצמן בריבית דה-ריבית. אתם מקצרים את עקומת הלימוד והחשיפה האיכותית החיובית שלכם משתפרת.בנוסף, יתפנה לכם גם זמן יקר שתוכלו להשקיע בניהול העסק והלקוחות.
  • שיווק אפקטיבי משליך על מגוון רחב של תחומים. גידול במכירות הוא המדד האינטואיטיבי עבור הרבה בעלי עסקים, אך זיכרו כי גם החשיפה והמוכרות (Familiarity) הינם פרמטרים אשר השפעתן לטווח הרחוק מהותית לא פחות להצלחתכם העסקית.

בהצלחה!
שלכם,
שי
   
הכותב הוא שי טאובס - יועץ שיווק והבעלים והמנכ"ל של חברת integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות המתמחה בבניית אסטרטגיות שיווק, מיתוג חברות, ייעוץ שיווקי וליווי ביישום וניהול תוכניות ותהליכי שיווק כוללים. 
 
 
   
  מה עוד באתר?

» לקוחות אומרים עלינו ש...
» לקוחות ופרוייקטים לדוגמה
» תכירו את צוות המומחים של integral

» מאמרים מקצועיים בשיווק
» טיפים קטנים לשיווק גדול - # Marketiping
» מילון המונחים המקצועי - integral Academy
» פ(נ)ינת ההשראה
» סרטוני הדרכה
» הצטרפות חינם לניוזלטר - 100% שיווק טהור


» תנאי שימוש

 
 



integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות     |     service@i-group.co.il     |     050-6361363


התכנים באתר, לרבות טקסט, תמונות, סרטים, וכל מידע אחר, מוגנים בזכויות יוצרים ©     
 

עיצוב גרפי: 3Shamrocks
ייעוץ משפטי: עו"ד דניאל זולוטוביצקי
הקמת אתרים  בניית אתרים Webfocus