Integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות | יועץ שיווק | מיתוג עסקי | תוכנית שיווק | ייעוץ שיווקי | ליווי שיווקי ואסטרטגי | ייעוץ שיווקי | יועץ שיווקי - 10 רעיונות לתכנון שיווקי תקופתי ולדיוור איכותי מול הלקוחות
    
 
10 רעיונות לתכנון שיווקי תקופתי ולדיוור איכותי מול הלקוחות  
דף הבית >> מאמרים מקצועיים בשיווק >> 10 רעיונות לתכנון שיווקי תקופתי ולדיוור איכותי מול הלקוחות

מאת: שי טאובס
  
כאשר אתם מתכוננים ומתכננים את שנת הפעילות הקרבה, כיצד תפעלו טוב יותר או בצורה שונה מבעבר?
איך תוכלו לשפר את האפקטיביות כך שבמבט לאחור תהיו מרוצים מתוצאות השנה שחלפה?
 

להלן מובאים 10 רעיונות שיסייעו לתכנון תוכנית שנתית שיווקית מוצלחת.
הערה: כל נושא הוא עולם ומלואו בפני עצמו, אך עם זאת השתדלתי לתמצת ולהציג לכם חלק מהעקרונות המנחים בהתבסס על נסיוני כיועץ שיווק.

בנו לוח שנתי של התקשרויות
ערכו תכנון מקדים.
שבו עם לוח התכנון השנתי מראש, או לחלופין אחת לרבעון ותכננו את כל
  
יועץ שיווק מומלץ, מיתוג עסק
האירועים לתקופה זו.

תכננו והגדירו מראש את המטרות והיעדים. כיצד תרצו לשווק את המוצרים או השירותים שלכם, את האירועים או את הארגון שלכם, כיצד תדוורו אותם ב-Newsletters או תתקשרו אותם במדיה נוספת כגון Facebook, Google Plus, SMS ועוד.


צרו את ה- Newsletters מראש ומוקדם
האם ישנן תקופות עמוסות יותר עבורכם במהלך השנה (עונות שיא ושפל, חגים וכיוב')? בתקופות עמוסות, כאשר קיימות כל כך הרבה התרחשויות קשה יותר לפנות זמן ולמקד את המחשבה ליצירת Newsletters ו\או אימיילים שיווקיים מצוינים.
הפתרון הוא יצירה של חלק מהאימיילים הללו מראש, בתקופות פחות לחוצות ועמוסות.
אם תכננתם את התוכנית שלכם כמו שצריך, אז אתם כבר יודעים מה עתיד לקרות ויכולים לתרגם זאת ל-Newsletters או לדיוור שיווקי בערוצים נוספים.
ניתן גם לתזמן ולהגדיר מראש את המשלוח לתאריך מסוים, כך שלא תזדקקו אפילו להקדיש לכך תשומת לב חוזרת (אם תכונות אלו זמינות עבורכם כחלק ממערכת הדיוור שבה אתם נעזרים).
 
רעננו את הפורמט ו\או את התוכן שלכם מעת לעת
מה אתם עושים בכדי לרענן את התקשורת שלכם עם חברי המועדון? קחו צעד אחורנית והביטו ב-Newsletters שאתם מדוורים.
בצעו סיעור מוחות לגבי רעיונות חדשים שניתן להוסיף ל-Newsletters שלכם בכדי שיתרעננו.
זקוקים להשראה נוספת? בצעו סקר קצר בקרב לקוחות מובילים ומייצגים ו\או הצטרפו לרשימות דיוור בתחום עיסוקכם, או בתחומים אחרים וקבלו מהם רעיונות נוספים. גם אנחנו נשמח לייעץ ולסייע לכם בנושא.

עשו לNewsletters- שלכם מתיחת פנים
האם אתם נוהגים לשלוח את אותו Newsletter במשך שנים? למה שלא תשנו אותו? עברו לתבנית חדשה ו\או שנו את התוכן במקצת. עדכנו את הגרפיקה שלכם.
מרגע ששיניתם את המראה ואת התחושה עבור חברי המועדון שילחו עדכון עם שורת נושא כגון: "נעים להכיר - ה-Newsletter החדש שלנו!". אנחנו מוכנים להתערב ששיעורי הפתיחה שלכם יגדלו לאחר השינוי. חברי המועדון ירצו לבדוק מהו השינוי שביצעתם, אז תדאגו שהזמן שהם משקיעים בכם ישתלם להם (והם ימשיכו לעשות כן בחודשים הבאים).
מעוניינים ללמוד עוד על כתיבה אפקטיבית של שורת הנושא? אתם מוזמנים לקרוא את המאמר "לגרום לשורת הנושא לעשות את העבודה".

מדידה של השפעת המאמצים שלכם
מדוורים רבים מוכנים להישבע שהדיוור שלהם אפקטיבי, אך האם הם מודדים זאת?

ברוב המקרים עסקים משתמשים בדיוור כאמצעי פרסום ולא ככלי שיווקי ראשון ממעלה. המשמעות היא בזבוז של ידע שניתן להפוך למידע שיווקי ומכירתי בעל ערך סופר משמעותי. לא חבל?

נהלו יומן קמפיינים המציין כל קמפיין שניהלתם, כמה זמן השקעתם בתיכנונו ובבנייתו, ההצעות המיוחדות והטקטיקות שנקטתם בהן, המחירים המשוייכים, והתוצאות שהקמפיין השיג.
האינפורמציה הנ"ל תסייע לכם למדוד את ה-ROI שלכם (במונחי זמן והשקעה כספית) ויספקו אינדיקציה לגבי השיטות שסייעו לכם להשיג את התוצאות הטובות ביותר.

הקשיבו לחברי המועדון\הרשימה שלכם ואל תחששו מביקורת
נסו ללמוד מחברי המועדון שלכם בכל הזדמנות אפשרית. תנו להם את האפשרות למשב אתכם ע"י הכללת אפשרות למשוב כחלק מה-Newsletters שלכם ועודדו אותם להגיב.
הזמינו אותם לספר לכם על אילו נושאים הם היו מעוניינים לקבל אינפורמציה ומה שהם אוהבים או לא אוהבים בתקשורי ה-Newsletters שלכם. אל תחששו מביקורת. המטרה שלכם היא התאמת התכנים לצרכי ותחומי העניין של חברי המועדון שלכם.

אחת הדרכים לקבלת משוב חד משמעי היא ביצוע סקר. המידע המתקבל מסייע לכם להכיר את חברי המועדון טוב יותר ולהתאים עבורם את התכנים שברצונם לצרוך.
 
בצעו סגמנטציה לרשימות הדיוור שלכם
זה מיועד למי מכם שאומרים לעצמם שהם חייבים לחלק סיגמנטלית את רשימות התפוצה שלהם, אך לא מוצאים את הזמן לעשות כן.
זה אכן לוקח לא מעט זמן ואנרגיה שיש להשקיע בנושא אבל אתם תיווכחו שזה שווה את ההשקעה.
בצעו, למשל, הפרדה של חברי מועדון קיימים לעומת לקוחות פוטנציאלים, פילוח לפי קבוצות גילאים או פילוח לפי מגדר החבר\ה (נשים \ גברים) ותקשרו עם כל קבוצה באופן שונה ומותאם.
  

בכדי להקל על חלוקה שכזו מומלץ לתכנן מראש את אמצעי הרישום (גלויית רישום \ טופס אינטרנטי ועוד') ולכלול מספר קטגוריות לפיהן ניתן יהיה בעתיד לבצע סיגמנטציה והתאמת תכנים.
אל תרבו בבקשת פרטים, שכן הלקוחות לא "מתלהבים" מתהליך הרשמה ארוך, ומצד שני אם התהליך מבוצע ע"י נציג\ת העסק שלכם ניתן לכלול אותו בתהליך המכירה המייעצת.
פילוח = מיקוד = שירות טוב יותר ללקוחות שלכם = ניהול מערכת יחסים איכותית עם לקוחותיכם = לקוחות נאמנים שמעדיפים את השירותים שלכם.
 
קחו את הפרסונליזציה לשלב הבא!

סביר להניח שרובכם כבר משתמשים בפרסולזיציה (פניה אישית תוך שימוש בפרטי הלקוח כגון שמו הפרטי וכיוב') ברמה כזו או אחרת בדיוורים שלכם (ואם לא הגיע הזמן להתחיל ולעשות כן, אתם מוזמנים לקרוא עוד כאן).

קחו את פרסונליזציה צעד נוסף קדימה והכניסו פרטי התקשרות נוספים עימכם, התייחסות למאורע שלאחרונה השתתפו בו (סדנא או ערב לקוחות לדוגמא). מוצר שלאחרונה התעניינו בו (חשוב לעשות כן בתבונה וברגישות שמא ייתפס הדבר כחדירה לפרטיות).

תכתובות שכוללות מידע פרסונלי מותאם הן אפקטיביות יותר. וכשאני מתכוון לפרסונליזציה, אני לא מתכוון רק במונח הטכני כמו הוספת שדה הכולל פריט מידע של הלקוח, כגון: שמו הפרטי, שם המשפחה, הסניף בו ביצע את הרכישה. הכוונה היא שימוש בהתנהגות קודמת ושימוש בה כבסיס לתוכן ולהצעות הבאות שלכם. תחשבו בגדול.

 
הערה חשובה: בכדי שפרסונליזציה תהיה אפקטיבית ותשרת את מטרותיה על הנתונים להיות מטוייבים ותקינים. שם שדה "שם פרטי" במערכות הדיוור שלכם לפעמים מאכלס נתון בעברית ולפעמים באנגלית? לפעמים כולל את השם הפרטי ולפעמים מספר נתונים כגון: אסנת ו\או מיכאל? האם חלק מהשדות ריקים?
במקרים אלו עדיף שלא לעשות שימוש "פרסונלי" שיגרום לתוצאה ההפוכה בדיוק. אין כמו "מייל אישי" שברור שאינו כזה בכדי לדחות את הלקוחות שלכם ולפגוע במיצוב שלכם.









עדכנו את ה- welcome email שלכם.
זהו המייל הראשון שחברי המועדון רואים עם הצטרפותם לרשימת התפוצה של המועדון שלכם.
זוהי הזדמנות פז להציג בפניהם את מגוון שירותיכם ומרכולתכם.
וודאו שהמייל ממותג ומשקף את בית העסק שלכם החל מהמראה שלו (לוגו, פונט, גרפיקה) ועד לסגנון הכתיבה הייחודי.
עשו אותו אישי עם שמכם ועם חתימתכן. זכרו, זוהי ההזדמנות בלתי חוזרת לרושם הראשוני!
 
הרחיבו את תחום השליטה שלכם וספקו שירות טוב יותר ללקוחותיכם
הציעו לקולגות ולחברים לכתוב עבורם ב-Newsletters שלהם והזמנו אותם לעשות כן עבורכם.

מיצאו גורם מוסמך בתחומי העניין של חברי המועדון שלכם, גם אם הנושא אינו קשור ישירות לתחום עיסוקו של בית העסק שלכם.

הדבר יאפשר הן עבורכם והן עבור הקולגה שלכם חשיפה ויאפשר לשניכם להגיע ללקוחות פוטנציאלים חדשים.
הוספת קישור לטופס ההרשמה שלכם ב-Newsletter של העמית, תהיה ללא ספק, תוספת במקום.

מעוניינים לפעול שיווקית בצורה נכונה יותר? מעוניינים לצמוח? מעוניינים לגדול? אתם פועלים מול רשימת דיוור ורוצים להפוך אותה ללקוחות משלשמים? אנחנו  מזמינים גם אתכם לפנות אלינו ולקבל מידע חשוב שיסייע לכם.

בהצלחה!
שלכם,
שי
   
הכותב הוא שי טאובס - יועץ שיווק והבעלים והמנכ"ל של חברת integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות המתמחה בבניית אסטרטגיות שיווק, מיתוג חברות, ייעוץ שיווקי וליווי ביישום וניהול תוכניות ותהליכי שיווק כוללים. 
 

 
 
   
  מה עוד באתר?

» לקוחות אומרים עלינו ש...
» לקוחות ופרוייקטים לדוגמה
» תכירו את צוות המומחים של integral

» מאמרים מקצועיים בשיווק
» טיפים קטנים לשיווק גדול - # Marketiping
» מילון המונחים המקצועי - integral Academy
» פ(נ)ינת ההשראה
» סרטוני הדרכה
» הצטרפות חינם לניוזלטר - 100% שיווק טהור


» תנאי שימוש

 
 



integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות     |     service@i-group.co.il     |     050-6361363


התכנים באתר, לרבות טקסט, תמונות, סרטים, וכל מידע אחר, מוגנים בזכויות יוצרים ©     
 

עיצוב גרפי: 3Shamrocks
ייעוץ משפטי: עו"ד דניאל זולוטוביצקי
הקמת אתרים  בניית אתרים Webfocus