כלומר אחת לרבעון, נניח, הם יושבים מול המחברת מסכמים את כל השינויים והשיפורים, מוחקים את כל ה"רעשים" ומעדכנים באופן מרוכז את המוצר\שירות. בין לבין (אלא אם יש משהו ממש קריטי, ולרוב זה לא המצב) משווקים את המוצר הקיים וחותרים לחיבור ללקוחות וליצירת עסקאות.
- הם לא יודעים איך לגרום ללקוחות לבחור בהם וחשוב להם לפנות ללקוחות ולעניין אותם בצורה מכובדת ונכונה. דווקא עם הנושא הזה אני מסכים, אבל...
הדברים אף פעם לא נראים אותו הדבר לפני שאתם יוצאים לדרך ולאחר מכן.
אתם צוברים ניסיון, תובנות, input-ים ואתם מתאימים את עצמכם תוך כדי תנועה. אין דרך אחרת, אין מתכון בטוח, אין נוסחא, אין בולשיט (סליחה שלא צינזרתי הפעם, אבל זו האמת). אתם תשנו עוד הרבה דברים בדרך. תסתכלו על עצמכם לפני 5, לפני 10 שנים, אולי אפילו לפני כמה חודשים. האם אתם אותם אנשים, או שעברתם תהליך, עברתם שינוי? התשובה ברורה.
קודם כל תתחילו. תצאו לדרך בהילוך נמוך. תלמדו את השטח, את השוק, את המתחרים (הלקוחות כבר יספרו לכם כמעט את כל מה שתצטרכו לדעת). אבל תצאו לדרך!
כשהדברים יצריכו שינוי והתפתחות, תטפלו בזה בצורה הכי טובה שאתם יודעים (ואם יש קושי, זה בדיוק הזמן להתייעץ עם גורמים מומחים שיכוונו אתכם).
אל תעשו את הדברים כמו "כולם" כי זה מה שכולם "עושים".
אתם מיוחדים, אתם יחודיים, לכל אחד (וגם לכם) החבילה שלו, החיים והדרך המיוחדים שעברתם ולכן גם העסק שלכם הוא מיוחד...אתם רק צריכים למצוא את הדרך הנכונה לגרום ללקוחות שלכם להבין את זה.
תחשבו, תבחנו, תחליטו (ואם אתם לא בטוחים אז תקראו את סעיף 4) ותפנו ללקוחות שלכם, תשתפו אותם בסיפור שלכם ושל העסק שלכם - ת-ד-ל-י-ק-ו אותם! אבל, תעשו את זה. פשוט תעשו את זה. תשלחו למיליון לקוחות את הפרסום שלכם, כמה מהם אתם תעניינו וכמה מתוכם יהפכו להיות הלקוחות שלכם. זה הרבה פחות מורכב ממה שאתם חושבים. Just Do It (קרדיט לחברת הספורט האהובה עלי).
- אבל יש הרבה אפשרויות ואני לא רוצה לפספס כי אולי דווקא משם יגיעו הלקוחות שלי, אז... אני עושה גם את זה וגם את זה וגם את זה וגם את זה ומאיפשהו מה"זה"-ים יגיעו לקוחות.
השבוע ישבתי עם הבן המרכזי שלי (מס' 2 מתוך 3) ולמדנו אנגלית. החלטנו לשמוע שיר ולתרגם אותו מאנגלית לעברית (כי כשהופכים דברים למשחק הרבה יותר כיף ללמוד). הוא בחר בשיר Eye Of The Tiger של להקת Survivor (כן ההוא מתוך הסרט רוקי).
הגענו למילה Chance - שמשמעותה כפולה - סיכון אבל גם הזדמנות. כמו בעסק שלכם בדיוק.
כמעט כולנו רוצים להגדיל את הסיכויים ולהקטין את הסיכונים, אבל לרוב הם באים יחד - בחבילה מעניינת בלתי ניתנת להפרדה.
הניסיון שלי מלמד שדווקא עסקים בעלי התמחות צרה וממוקדת מצליחים יותר (משמעותית). קל להם לייצר מסרים אחידים (אנחנו טובים בזה!) ולא מסרים מבלבלים (אנחנו עושים זה וגם זה וגם וגם וגם...).
תחשבו רגע על עצמכם. אם אתם מרגישים לא טוב ויש לכם כאבים ברגל, אתם תלכו לרופא מומחה, אורטופד נניח, או לרופא שיניים שגם מטפל בכאבי רגלים וגם... אחלה של שרברב וגם עושה אפילציה על הדרך? (אגב, בדיוק בשביל זה יש רופאי משפחה שתפקידם לנתב את החולים לרופא המקצועי הנכון).
תחזרו לסיבה שבגללה הקמתם את העסק, לרוב שם נמצא המיקוד שלכם.
תבחנו מה עובד לכם הכי טוב כרגע ותתמקדו בו, תשווקו אותו, תתרכזו בזווית הזו. רוצים לגוון? רוצים להרחיב? תחזרו לסעיף 2 ולמחברת הרעיונות. זה עובד גם פה וברוב המקרים ה"רעשים" יעלמו בדרך ותישארו ממוקדים.
יש עוד הרבה סיבות למה עסקים לא מתקדמים, לא מתפתחים, מרגישים לא טוב וכבר עסקנו בזה בפתיח די והותר.
את הפוסט הזה אני כותב מהלב כדי שעסקים יצליחו, יסירו את המחסומים, יפסיקו לעשות את מה שכולם עושים ויתחילו .... פשוט לעשות את זה.
פשוט תעשו את זה!
אם התחברתם, אשמח שתשתפו בעלי עסקים נוספים כדי שגם הם יקראו. אולי זה יעשה עבורם את ההבדל לטובה. תודה.
בהצלחה!
שלכם,
שי
הכותב הוא שי טאובס - יועץ שיווק והבעלים והמנכ"ל של חברת integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות המתמחה בבניית אסטרטגיות שיווק, מיתוג חברות, ייעוץ שיווקי וליווי ביישום וניהול תוכניות ותהליכי שיווק כוללים.
|
|