Integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות | יועץ שיווק | מיתוג עסקי | תוכנית שיווק | ייעוץ שיווקי | ליווי שיווקי ואסטרטגי | ייעוץ שיווקי | יועץ שיווקי - על זיהוי הזדמנויות וחשיבות המיקוד השיווקי
    
 
על זיהוי הזדמנויות וחשיבות המיקוד השיווקי  
דף הבית >> מאמרים מקצועיים בשיווק >> על זיהוי הזדמנויות וחשיבות המיקוד השיווקי

מאת: שי טאובס
  
אחת התובנות החשובות והמהותיות אליהן מתוודע כל בעל עסק, מנכ"ל ובמיוחד מנהלי תחום השיווק היא חשיבותה של יכולת זיהוי ההזדמנויות ומימושן. עם זאת להזדמנויות יש גם את הצדדים השליליים לצד אלו החיוביים. מה זה אומר עבורכם ועבור החברה שלכם?

הזדמנויות סובבות אותנו כל העת. בין אם בתחום האישי, בתחום העסקי, בתחומי איכות החיים ועוד. זוהי עובדה. יחד עם זאת רק חלק קטן מהאנשים יודעים כיצד לזהות הזדמנויות וחלק קטן עוד יותר יודע להבחין, בסבירות טובה, מהן ההזדמנויות עם הפוטנציאל להיות הזדמנויות טובות, תורמות ואיכותיות עבורם.
לפני כשבועיים פנתה אלי גלית (שם בדוי), אחת מלקוחותי, טיפוס יזמי מובהק המאופיינת ביצירתיות וביכולת לייצר רעיונות ויוזמות בקצב מסחרר.
  
יועץ שיווק מומלץ, מיתוג עסק
"אני מרגישה שיש כל כך הרבה הזדמנויות" אמרה לי, "כולן טובות, מעניינות מושכות ועם פוטנציאל הצלחה גדול". כשאמרה פוטנציאל הצלחה היא התכוונה, במקרה שלה, לסיכוי פוטנציאלי לרווח גדול ומשמעותי.
"הבעיה מתחילה, כשאני מגלה פעם אחר פעם שכמעט כל ההזדמנויות דורשות ממני המון השקעה של זמן, אנרגיה, משאבים וכסף ואילו התוצאות מאכזבות למדי, ולא רק זה" הגדילה והוסיפה בטון פסימי במקצת, "זה גם הרחיק אותי מקידום ותפעול העסק הקיים שלי".

הדילמה שעליה סיפרה לי גלית משותפת לחלק משמעותי מבעלי עסקים ומנהלי חברות.

אנחנו מזהים הזדמנויות אך ורק בתנאי שאנחנו ערים להן. חשוב למנהלים ולבעלי עסקים להבים מהן ההזדמנויות שטובות לנו ותורמות לנו, ולא פחות חשוב מכך, מהן ההזדמנויות שמעכבות או מזיקות לנו.

אבל איך יודעים מהי הזמנות שיווקית או הזדמנות עסקית טובה ומהי הזדמנות שיווקית שאינה טובה לנו?
יש שיטענו כי אם הפוטנציאל לרווח קיים ביחס סביר להשקעה אזי ה"סיכון" הינו סיכון שכדאי לקחת. למה לא לנסות? כל אדם סביר משרטט לעצמו בראש טבלה דמיונית בעלת שתי עמודות ומתחי למלא את אחת מהן בייתרונות, את השניה בחסרונות ובהתאם למאזן הכוחות הסופי מתקבלות חלק מן ההחלטות. Go או No Go. אבל... כמו שנהוג היה לומר בצבא: לכל שבת יש מוצאי שבת ובאותו משקל לכל השקעה יש "מוצאי השקעה".

בעלי עסקים רבים נוטים לשכוח כי ההשקעה אינה בהכרח תשומות כספיות היוצאות מכיס ה"משקיע", ויכולה להופיע גם בדמותן של שעות עבודה מושקעות (כאלו שהיו יכולות מנוצלות לקידום נושאים אחרים, לרוב בעסק הקיים), הפניית משאבים לטובת ההשקעה על חשבון פעילות קיימת (כח אדם מקצועי, ציוד וכן הלאה), אבדן של הכנסה חלופית וגם, אבדן מיקוד זמני (משך זמן ה"איפוס" מחדש משתנה מאדם לאדם ותלוי גם במידת המורכבות של פעילות העסק המסויים).

אם כן, הזדמנות ש"אינה טובה", הינה הזדמנות שמסיטה אתכם ממוקד הפעילות שלכם, שמרחיקה אתכם מהיעדים ומהמטרות שלכם, שעשויה לפגוע בתוצאות הקיימות או במוניטין היקר הקיים שלכם, שעלולה לבלבל, להטות או להבריח את הלקוחות הקיימים או הפוטנציאלים שלכם. אלו רק חלק קטן מהשיקולים החשובים שראוי שיעמדו לנגד עיניכם בעת החלטה האם הזדמנות כלשהי מתאימה ותשרת אתכם, או ההיפך.

מהי הזדמנות טובה ואיך תחינו בה?
אם כן, קל יותר להבחין בהזדמנות טובה (הזדמנות שיווקית, אבל לא רק) כאשר אנו מתמקדים בתחום פעילות ספציפי, או יותר נכון - ההיפך:
  
כשאנחנו ממוקדים וספציפיים קל יותר להבחין בהזדמנויות טובות ורלוונטיות. הגיוני? כן. פשוט לכאורה, אך כפי שהמציאות מוכיחה פעם אחר פעם, הרבה פחות פשוט ממה שהינו רוצים להאמין.

בעלי עסקים רבים אינם פועלים בצורה ממוקדת, מדלגים על ההבנה האסטרטגית החשובה של מי הם, מה הם באמת עושים ואיך הם עושים את זה בצורה מיוחדת ומעניינת, היכולת לענות על השאלות: למה שהלקוחות יבחרו דווקא בכם? ואיך תפעלו לעשות זאת לאורך זמן ובעקביות.

אם כן, למה זה חשוב ומה המשמעות עבורכם?
הנה מגיע ההסבר: נניח שנתקלתם בהזדמנות,ונניח שהזדמנות עונה על כל כל הקריטריונים של "הזדמנות פוטנציאלית מוצלחת". נניח שנפגשתם עם לקוח גדול, או מתווך שיכול להנגיש אתכם באופן מאסיבי לקהל לקוחות היעד שלכם. נניח שאתם מזהים פוטנציאל הכנסה ורווח מכובדים. אתם כבר מריצים בראש את כל האפשרויות, מה תעשו עם הרווחים בקיצור רואים, בין השאר, גם $$$.
היכולת שלכם לממש את ההזדמנות תלויה במידה רבה במהירות התגובה שלכם, ביכולת שלכם לזהות ולמפות את האינטרסים והאפשרויות וביכולת הרתימה והשכנוע שלכם לכך שאתםבמסרים, ודווקא אתם, האנשים המתאימים\ העסק המתאים.

בעלי עסקים רבים מפספסים הזדמנויות כי לא התכוננו לקראתן ולא עשו את עבודת הלמידה וההכנה החשובות כל כך. היכולת שלנו "לממש" או "לפספס" הזדמנות נבחנת ונמדדת במעמד זיהוי ההזדמנות עצמו. היכולת שלנו להשפיע על הנטייה לטובתנו תלוייה במידה רבה מאד במסרים שנבחר להעביר באותו מעמד חשוב.

לסיכום
הזדמנות טובה רק במידת ההתאמה שלה לעסק\לחברה שלכם ולמידת היכולת שלכם לממשה בפועל. אם תבנו בסיס שיווקי איכותי, ממוקד וברור, תוכלו להבחין בהזדמנויות הטובות עבורכם ולהכין את עצמכן בצורה ובאופן שייצרו לכם את הייתרון התחרותי שלו עסקים רבים שואפים כל כך.

בהצלחה!
שלכם,
שי
   
הכותב הוא שי טאובס - יועץ שיווק והבעלים והמנכ"ל של חברת integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות המתמחה בבניית אסטרטגיות שיווק, מיתוג חברות, ייעוץ שיווקי וליווי ביישום וניהול תוכניות ותהליכי שיווק כוללים. 
 
 
   
  מה עוד באתר?

» לקוחות אומרים עלינו ש...
» לקוחות ופרוייקטים לדוגמה
» תכירו את צוות המומחים של integral

» מאמרים מקצועיים בשיווק
» טיפים קטנים לשיווק גדול - # Marketiping
» מילון המונחים המקצועי - integral Academy
» פ(נ)ינת ההשראה
» סרטוני הדרכה
» הצטרפות חינם לניוזלטר - 100% שיווק טהור


» תנאי שימוש

 
 



integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות     |     service@i-group.co.il     |     050-6361363


התכנים באתר, לרבות טקסט, תמונות, סרטים, וכל מידע אחר, מוגנים בזכויות יוצרים ©     
 

עיצוב גרפי: 3Shamrocks
ייעוץ משפטי: עו"ד דניאל זולוטוביצקי
הקמת אתרים  בניית אתרים Webfocus