כשאנחנו ממוקדים וספציפיים קל יותר להבחין בהזדמנויות טובות ורלוונטיות. הגיוני? כן. פשוט לכאורה, אך כפי שהמציאות מוכיחה פעם אחר פעם, הרבה פחות פשוט ממה שהינו רוצים להאמין.
בעלי עסקים רבים אינם פועלים בצורה ממוקדת, מדלגים על ההבנה האסטרטגית החשובה של מי
הם, מה הם באמת
עושים ואיך הם עושים את זה בצורה מיוחדת ומעניינת, היכולת לענות על השאלות: למה שהלקוחות יבחרו דווקא בכם? ואיך תפעלו לעשות זאת לאורך זמן ובעקביות.
אם כן, למה זה חשוב ומה המשמעות עבורכם?
הנה מגיע ההסבר: נניח שנתקלתם בהזדמנות,ונניח שהזדמנות עונה על כל כל הקריטריונים של "הזדמנות פוטנציאלית מוצלחת". נניח שנפגשתם עם לקוח גדול, או מתווך שיכול להנגיש אתכם באופן מאסיבי לקהל לקוחות היעד שלכם. נניח שאתם מזהים פוטנציאל הכנסה ורווח מכובדים. אתם כבר מריצים בראש את כל האפשרויות, מה תעשו עם הרווחים בקיצור רואים, בין השאר, גם $$$.
היכולת שלכם לממש את ההזדמנות תלויה במידה רבה במהירות התגובה שלכם, ביכולת שלכם לזהות ולמפות את האינטרסים והאפשרויות וביכולת הרתימה והשכנוע שלכם לכך שאתםבמסרים, ודווקא אתם, האנשים המתאימים\ העסק המתאים.
בעלי עסקים רבים מפספסים הזדמנויות כי לא התכוננו לקראתן ולא עשו את עבודת הלמידה וההכנה החשובות כל כך. היכולת שלנו "לממש" או "לפספס" הזדמנות נבחנת ונמדדת במעמד זיהוי ההזדמנות עצמו. היכולת שלנו להשפיע על הנטייה לטובתנו תלוייה במידה רבה מאד במסרים שנבחר להעביר באותו מעמד חשוב.
לסיכום
הזדמנות טובה רק במידת ההתאמה שלה לעסק\לחברה שלכם ולמידת היכולת שלכם לממשה בפועל. אם תבנו בסיס שיווקי איכותי, ממוקד וברור, תוכלו להבחין בהזדמנויות הטובות
עבורכם ולהכין את עצמכן בצורה ובאופן שייצרו לכם את הייתרון התחרותי שלו עסקים רבים שואפים כל כך.
בהצלחה!
שלכם,
שי
הכותב הוא שי טאובס - יועץ שיווק והבעלים והמנכ"ל של חברת integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות המתמחה בבניית אסטרטגיות שיווק, מיתוג חברות, ייעוץ שיווקי וליווי ביישום וניהול תוכניות ותהליכי שיווק כוללים.
|
|