Integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות | יועץ שיווק | מיתוג עסקי | תוכנית שיווק | ייעוץ שיווקי | ליווי שיווקי ואסטרטגי | ייעוץ שיווקי | יועץ שיווקי - סודות ה-Newsletter - איך לדוור ולשווק טוב יותר
    
 
סודות ה-Newsletter - איך לדוור ולשווק טוב יותר  
דף הבית >> מאמרים מקצועיים בשיווק >> סודות ה-Newsletter - איך לדוור ולשווק טוב יותר

מאת: שי טאובס
  
השבוע נזכרתי במשהו שלא נתקלתי כבר תקופה ארוכה.
בעבר, כשהייתי נוסע בחלק מהערים הייתי נתקל בשלטים ממוחשבים שמודדים ומציגים לנהגים החולפים את מהירות הנסיעה שלהם. 
באופן מפתיע חלק ניכר מהנהגים היו מאטים למהירות המותרת על דעת עצמם.


פתרון פשוט יחסית ואפקטיבי שחסך מהמשטרה, לפחות לדעתי, חלק מעלויות שיטור שוטפות והיווה חלופה מסויימת להצבת שוטרים באופן קבוע בחלק מהמקומות ( גם אם לא פתר את הבעייתיות בצורה מושלמת).
בדומה ובאופן פחות מפתיע, חלק מהנהגים נעזרו בהתקנים בכדי לבחון את רמת הדיוק של הספידומטר שלהם במכונית, נו מילא...יש גם כאלו.

לבחון את רמת הדיוק של הספידומטר שלהם במכונית, נו מילא...יש גם כאלו.

מה שניתן להסיק מהתוצאות המרשימות של ההתקנים הנ"ל הוא שמשוב
  
יועץ שיווק מומלץ, מיתוג עסק
מיידי הוא כלי נהדר לתיקון דפוסי התנהגות.
הרבה יותר נכון הוא להשתמש בהתקנים שכאלו מאשר לארוב לכל נהג בקצה הרחוב ולחלק כמויות אינסופיות של דו"חות (ואני מתנצל מראש אם פגעתי בציפור נפשו של גזבר המשטרה).

בדומה לנ"ל, ה-Newsletter שנשלח ללקוחותיכם וחברי המועדון שלכם הוא כלי חשוב, זול, לא מצונזר ובעל חשיבות עליונה לקבלת משוב מלקוחותיך ולקוחותיך הפוטנציאלים.

רבות כבר נכתב על ה-Newsletter וייתרונותיו הרבים. הוא זול יחסית, ניתן למדידה, קל להעברה לחברים, פשוט לאירכוב......אבל בתוך כל הייתרונות הרבים קל לשכוח את אחד הייתרונות המשמעותים ביותר שלו: ההדדיות.
 
אם אתם מדוורים את ה-Newsletter ולא מקבלים משובים, אתם מפספסים חלק משמעותי מהמשוואה:
  1. עסקים שמספקים שירותים (בניגוד לממכר מוצרי צריכה) נדרשים לרכוש את אמונו של הלקוח הפוטנציאלי טרם התקשרותו איתם.
הלקוח לא יכול לראות, להריח, לטעום את השירות טרם שכר את שירותיו של העסק שלכם.ולכן עבורו נוחות ואמון הופכים לחלק קריטי בתהליך המקדים להתקשרות בפועל.
האינטראקציה שיש ללקוחות וללקוחות הפוטנציאלים שלכם באמצעות ה- Newsletter שלכם מספקת להם את התחושה של עשיית העסקים איתכם (עד כמה אתם מספקים מענה הולם, עד כמה אתם ידידותיים, עד כמה אתם מקצועיים ועוד).
זה מסייע להפחתת התנגדויות ומקל עליהם להתקשר עימכם.
  1. לא נעים להודות, אבל העסקים שלנו לא מושלמים(!)
סיפור קטן:
מעת לעת יוצא שאני מזמין אוכל ממסעדה טריפוליטאית (שמגדירה עצמה כמסעדת פועלים).
האוכל בסיסי, אבל מ-ע-ו-ל-ה. עבורי, בכל מקרה,למעט דבר אחד קטן.
בקציצות שלהם הם שמים איזה תבלין שלא יעזור כלום, אני והוא לא נהיה חברים...מבחינתי, אם התבלין היה מוחלף או נעלם, החוויה שלי הייתה מושלמת (כמובן שאין סיכוי שזה יקרה במקרה המדובר מהיכרותי עם הבעלים , אבל בכל זאת...הרעיון ברור).

 
  
עד כמה שאנחנו משוכנעים שהכל מתקתק אצלנו, ישנם דברים שהלקוחות רואים ואנחנו, מה לעשות, לא.

דברים שמשפיעים או עשויים להשפיע על חווית ההתקשרות איתנו, לשלילה או לחיוב.
לינק משוב ב- Newsletter הוא אמצעי מצויין לקבלת האינפורמציה הנ"ל. זה מונע מהם מפגש פרונטלי ועם זאת מאפשר להם להביע את דעתם באמצעות ממשק נוח.
 
משוב זה טוב, אבל איך עושים את זה לכל הרוחות?
  1. בקשו אותו.
אני נתקל בהרבה Newsletter(ובהקשר זה גם אתרי אינטרנט) שלעולם לא מבקשים את חוות דעת הלקוחות והלקוחות הפוטנציאלים.
לא מעט אנשים צריכים עידוד עוד בטרם הם מונעים להביע את דעתם. על ה- Newsletterשלכם לסייע להם לעשות כן.
  1. חזקו אותו.
אם כבר קיבלתם משוב, דאגו להגיב ולהודות לשולחת. ניתן אף לשלב אותו ב- Newsletter-ים עתידיים.
זה גורם לשולחי המשובים להרגיש מוערכים, אך יותר מכך זה מצביע עליכם כמוכנים להשתפר, ולקוחות מעריכים זאת!
  1. יישמו אותו.
אם יש לכם את האפשרות ליישם את חוות הדעת שקיבלתם, עשו זאת ודאגו לציין זאת ב- Newsletterעתידי תוך כדי ציון פרטי השולחת (באישור כמובן).
מעבר לפירגון עבור השולחת, זה יעודד אחרים לפעול בדומה. לקוחות שאיכפת להם הם לקוחות טובים ונאמנים וישמחו לצרוך את שירותיכם ומוצריכם ולהמליץ עליהם לחבריהם.
 
 בשורה התחתונה:

אם אתם פשוט מדוורים Newsletter במקום ליצור הדדיות עם הנמענים (רשימת התפוצה\חברי מועדון לקוחות), אתם מוותרים על חלק מה"עוגה".
חישבו, התייעצו ועשו מאמצים בכדי לערב את הלקוחות ולקבל מהם משובים ותובנות אופרטיביות. כיועץ שיווק אני יודע מנסיון עד כמה זה תורם באופן ישיר לתוצאות.
 
זה מצריך השקעה, אך התועלת והרווחים כתוצאה מכך משתלמים.  
 
נשמח אם תשתפו אותנו בדוגמאות שלכם כיצד אתם עושים שימוש בדיוור דוא"ל Newsletter  ותחוו דעתכם בנושא.

מעוניינים לתקשר עם לקוחותיכם באמצעות Newsletter אפקטיבי שיוביל למכירות? נשמח לשוחח עמכם. הקליקו כאן
 
   
  מה עוד באתר?

» לקוחות אומרים עלינו ש...
» לקוחות ופרוייקטים לדוגמה
» תכירו את צוות המומחים של integral

» מאמרים מקצועיים בשיווק
» טיפים קטנים לשיווק גדול - # Marketiping
» מילון המונחים המקצועי - integral Academy
» פ(נ)ינת ההשראה
» סרטוני הדרכה
» הצטרפות חינם לניוזלטר - 100% שיווק טהור


» תנאי שימוש

 
 



integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות     |     service@i-group.co.il     |     050-6361363


התכנים באתר, לרבות טקסט, תמונות, סרטים, וכל מידע אחר, מוגנים בזכויות יוצרים ©     
 

עיצוב גרפי: 3Shamrocks
ייעוץ משפטי: עו"ד דניאל זולוטוביצקי
הקמת אתרים  בניית אתרים Webfocus