Integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות | יועץ שיווק | מיתוג עסקי | תוכנית שיווק | ייעוץ שיווקי | ליווי שיווקי ואסטרטגי | ייעוץ שיווקי | יועץ שיווקי - מפתח ההתמחות - המדריך כיצד לשפר את השיווק, חלק 2
    
 
מפתח ההתמחות - המדריך כיצד לשפר את השיווק, חלק 2  
דף הבית >> מאמרים מקצועיים בשיווק >> מפתח ההתמחות - המדריך כיצד לשפר את השיווק, חלק 2

מאת: שי טאובס
  
במאמר הראשון עסקנו במשמעות קיומה של אסטרטגיה ובחשיבותו של המיקוד. בכדי שתוכלו לייצר מיקוד עסקי ושיווקי יש לעבור תהליך מסויים.

במאמרים הקרובים אצייד אתכם במספר מפתחות שיסייעו לכם בדרך להצלחה העסקית שלכם. נתחיל במפתח ראשון וחשוב בתהליך והוא בחירת ההתמחות (Specialization) העסקית שלכם.


מהי התמחות עסקית?
ההתמחות שלכם יכולה להתאפיין במוצר או בשירות מסויימים, היא יכולה להתאפיין בשוק מסויים, היא יכולה להתאפיין בטכנולוגיה מסויימת שבה אתם בוחרים למקד את האנרגיה והיא יכולה להיות בסוג הלקוח שאותו אתם מעוניינים לשרת. ההתמחות היא ליבת העסק שלכם, אבל (וזהו "אבל" גדול), היא יכולה להיות רק אחת מבין כל חמשת האפשרויות שהזכרתי (ראש החץ זוכרים?).
העסק שלכם יכול לעסוק בתחום כלשהו שאינו בהכרח בלעדי ואולי אף שכיח, אך ההתמחות שלכם, זו שבהמשך הדרך תייחד ותבדל אתכם בעיני הלקוחות והשוק, זו שתעניק לכם ייתרון אסטרטגי ארוך טווח, חייבת להיות ספציפית.
  
יועץ שיווק מומלץ, מיתוג עסק
דוגמאות? בבקשה:

חברה שמייצרת ריהוט יוקרתי עם פתרונות ייחודיים עבור אנשים בעלי מוגבלויות גופניות שונות. יש חברות רבות שמייצרות ומשווקות רהיטי יוקרה, אך במקרה זה ההתמחות הינה בסוג הלקוח המסויים. אני מאמין שבעלי מוגבלויות יעדיפו לבצע את הרכישה בחברה מסוג זה על פני ריהוט יוקרה "רגיל".

דוגמא נוספת היא חברת גינון המקימה ומתחזקת גינות ב...מרפסות.

חישבו על היחס בין בעלי הבתים הפרטיים לבין בעלי דירות. שוק בעלי הדירות גדול משמעותית מה גם שרעיון גינון מרפסות אינו נפוץ, או כפי שכינו זאת קים ומאובורן- "אוקיינוס כחול".

הפוטנציאל העסקי במקרה זה הוא כמעט בלתי מוגבל. במקרה זה ההתמחות הינה התמחות בשוק מסויים.

התמחות במוצר, שירות וטכנולוגיה הינן התמחויות שקל להבינן אינטואיטיבית ולכן בחרתי שלא להרחיב עליהן.
* עם זאת חשוב לי להמחיש כי במקרה של מוצר או שירות לא בהכרח מדובר על מוצר או שירות חדשים.

לעיתים קרובות מדובר על הגשה של שירות קיים בדרך ייחודית, ב"אריזה" מתאימה או מזווית שונה.
 
  

כעת, חשבו על העסק שלכם. האם קיימת אצלכם התמחות?
איזו סוג של התמחות תהיה, להערכתכם, מתאימה לאופי העסק שלכם בשלב זה בחיי העסק?
האם ההתמחות שלכם מוגדרת בצורה ממוקדת מספיק?

אני מזמין אתכם להתמודד עם שאלות אלו ולפתח את נושא ההתמחות עבור העסק שלכם.

במאמר הבא אצייד אתכם במפתח נוסף מתוך מודל השיווק האינטגרלי. מפתח הבידול. אחד מהמפתחות החשובים בתהליך גיבוש התדמית השיווקית-עסקית בדרך להצלחה העסקית שלכם.

מעוניינים לייצר התמחות שתבדל אתכם מהמתחרים? רוצים לייצר שיווק איכותי ואפקטיבי? אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו  ולקבל מאיתנו מידע נוסף.

בהצלחה!
שלכם,
שי
   
הכותב הוא שי טאובס - יועץ שיווק והבעלים והמנכ"ל של חברת integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות המתמחה בבניית אסטרטגיות שיווק, מיתוג חברות, ייעוץ שיווקי וליווי ביישום וניהול תוכניות ותהליכי שיווק כוללים. 
 

 
 
   
  מה עוד באתר?

» לקוחות אומרים עלינו ש...
» לקוחות ופרוייקטים לדוגמה
» תכירו את צוות המומחים של integral

» מאמרים מקצועיים בשיווק
» טיפים קטנים לשיווק גדול - # Marketiping
» מילון המונחים המקצועי - integral Academy
» פ(נ)ינת ההשראה
» סרטוני הדרכה
» הצטרפות חינם לניוזלטר - 100% שיווק טהור


» תנאי שימוש

 
 



integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות     |     service@i-group.co.il     |     050-6361363


התכנים באתר, לרבות טקסט, תמונות, סרטים, וכל מידע אחר, מוגנים בזכויות יוצרים ©     
 

עיצוב גרפי: 3Shamrocks
ייעוץ משפטי: עו"ד דניאל זולוטוביצקי
הקמת אתרים  בניית אתרים Webfocus