לאחר מכן בדקו מהם הפחדים, החששות והספקות. מהי ההתנגדויות המסוימות שמונעות או עשויות למנוע את צריכת השירות שלכם על ידם. התייחסו לכל הגורמים המצויינים.
בחנו מהו אורח החיים שהם מנהלים. מה הם עושים מהבוקר ועד הלילה. ככל שתתמקדו בפלח מצומצם יותר תוכלו לזהות פרמטרים משותפים רבים יותר ולהתאים את הבחירות השיווקיות שלכם בהמשך הדרך.
היום, יש לכם שיעורי בית (כיופי בית).
בצעו ניתוח של כל השאלות הנ"ל ושל התשובות האפשריות (יש יותר מתשובה אחת לכל אפשרות ברוב המקרים ובסופו של דבר הכל זה עניין של בחירות). רשמו הכל וצרו לעצמכם את "מפת האפשרויות" שלכם. לאחר מכן שערו מי, לדעתכם, האוכלוסייה שעשויה לענות על מאפיינים רבים ככל האפשר? לא בטוחים? אל תתביישו. צאו (כן, ממש לצאת) ובצעו סקר קצר. אין כמו להרגיש את ה"שטח" בעיני.
עבורי הדרך הנוחה לניתוח מסוג זה היא מיפוי באמצעות עץ בינארי. הקדקוד מכיל את התכונה או המאפיין וכל אחד משני הענפים מספק תשובה ממוקדת. מכאן כל צומת מתפצל וכן הלאה עד לקבלת תמונה מפורטת של האפשרויות השונות.
כעת נשאר רק לבחור. במי? על כך במאמר הבא בסדרה.
במאמר הבא נדבר על חלק חשוב במודל השיווק האינטגרלית והוא הלקוח ה"מושלם" שלכם. וכיצד תרתמו אותו בדרך להצלחה השיווקית-עסקית שלכם.
לא בטוחים מיהם הלקוחות האיכותיים עבורכם? הלקוחות שיעזרו לכם להרוויח יותר ולהתאמץ פחות? במי כדאי לכם למקד את הפעילות השיווקית (ולא לבזבז הון על מי שאינו רלוונטח עבורכם)? אנחנו מזמינים אתכם ליצור עימנו קשר ולקבל מאיתנו מידע חשוב עבורכם.
בהצלחה!
שלכם,
שי
הכותב הוא שי טאובס - יועץ שיווק והבעלים והמנכ"ל של חברת integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות המתמחה בבניית אסטרטגיות שיווק, מיתוג חברות, ייעוץ שיווקי וליווי ביישום וניהול תוכניות ותהליכי שיווק כוללים.
|
|