מודעות נעזרת בוחנת את יכולתו של הנסקר\נשאל\צרכן לזכור מותג מסויים ואת מאפייניו, אך בניגול למודעות בלתי נעזרת, השליפה מתודעתו של הנשאל מתרחשת רק לאחר איזכור שם המותג, כלומר ללא איזכור שם המותג הנשאל לא היה זוכר את המותג בזכות עצמו.
מודעות נעזרת מתחלקת לשני סוגים:
מודעות נעזרת למחצה היא מודעות שבמסגרתה הנשאל מציף את הכירותו עם המותג לאחר מספר שאלות מרמזות או מסייעות.
מודעות נעזרת במסגרתה הנשאל מציין את הכירותו עם המותג רק לאחר שנשאל על כך מפורשות.
מדד זה מאפשר למותגים לבחון האם הם "חיים" בתודעת הצרכנים ומה חוזקם ביחס לחלופות.