Integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות | יועץ שיווק | מיתוג עסקי | תוכנית שיווק | ייעוץ שיווקי | ליווי שיווקי ואסטרטגי | ייעוץ שיווקי | יועץ שיווקי - מה הקשר בין סדרות איכות ושיווק העסק שלכם?
    
 
מה הקשר בין סדרות איכות ושיווק העסק שלכם?  
דף הבית >> מאמרים מקצועיים בשיווק >> מה הקשר בין סדרות איכות ושיווק העסק שלכם?

מאת: שי טאובס
  
אני ממש אוהב סדרות איכותיות. אלו שהצופים כ"כ אוהבים אותן שהן ממשיכות 8...9 ואפילו 10 עונות ויותר. הסדרות הללו שואבות אותנו פנימה וגורמות לנו לחכות בציפייה לפרק הבא בכל שבוע.

מבחינתי מדובר ביכולת מדהימה, יכולת שצריכה להיות לכל בעל ובעלת עסק, שהרי הצופים בסדרה מקבילים ללקוחות העסק. אם הם ממתינים ומצפים לדבר הבא, כמו הצופים בסדרות, כנראה שאתם עושים דבר או שניים כמו שצריך.

 

מבנה סדרה ואיך זה קשור לעסק שלכם

כל סדרה טובה מקפידה על שני כללים מבניים חשובים:

הראשון – חייב להיות סיפור מסגרת שמושך אותנו הצופים להמשך ולעקוב אחר השתלשלות הסדרה. אם ניקח לדוגמה את אחת הסדרות האהובות עלי - "המנטליסט" - מדובר על הסיפור הכללי של גיבור הסדרה לתפוס דמות נוספת הנקראת את ג'ון האדום, דמות שמנהלת עם גיבור הסדרה מערכת יחסים מתוחכמת ומורכבת, מאתגרת אותו, מענה ומתסכלת אותו מנטלית, מפריעה לסדר היום שלו ועוד.

הכלל השני – בכל פרק ישנה התרחשות העומדת בפני עצמה.
  
יועץ שיווק, ייעוץ שיווקי, מיתוג, יועץ אסטרטגי
בדוגמת הסדרה שציינתי, גיבור הסדרה, פטריק ג'ין, מנטליסט בדימוס, מסייע כמעין בלש פרטי העובד עם לשכת החקירות של קליפורניה בפיצוח חקירות מורכבות. בכל פרק יש חקירה שמתנהלת ומקרה שהגיבורים נדרשים לפצח ולפתור, כשברקע מטפטפים את העלילה הכללית - סיפור המסגרת.

כמובן שהכל ארוז באריזה מסקרנת, מאתגרת, מעניינת, מחדשת, מעודכנת ומפתיעה. זה נכון לגבי סדרות וזה נכון לגבי סדרות של סרטים: ג'יימס בונד, מהיר ועצבני, הארי פוטר וכו'. הקונספט הוא אותו הקונספט.

אז, איך זה קשור לעסק שלכם? כל עסק איכותי, בדומה לסדרת איכות, פועל בשני מישורים:
הראשון – המישור התיכנוני-אסטרטגי המכוון לטווח הבינוני הארוך, בדומה לסיפור עלילת המסגרת בסדרה. הוא יכלול את ה-Vision של העסק, את אסטרטגיית הבידול שלו, את הערך המוסף הנתפס ע"י הלקוחות ואת המוטיבציה להצדקת קיום העסק – עבור הבעלים, העובדים, הספקים והלקוחות.


אם סיפור המסגרת של הסדרה לא מושך ומעניין את הצופים זה לא יחזיק מעמד וכך הדבר גם במישור השיווקי-עסקי שלכם.

השני – המישור השוטף. דווקא במישור זה מתמקדים רוב העסקים. בין אם בפעילות פרסום במידה זו או אחרת, בין אם ביצירת מוצרים (פיסיים, סדנאות, קורסים, שירותי ייעוץ פרונטליים או וירטואליים וכד'). בכל תקופה הנקבעת ע"י התפיסה השיווקית של בעלי העסק תתקיים תקשורת עם הלקוחות או הלקוחות הפוטנציאלים במטרה לעודד את הפעילות העסקית הרצויה.
 

איפה עסקים נתקלים בקושי ואיך תפעלו אחרת

עם זאת, עסקים רבים "נופלים" דווקא בנקודה זו. הם משקיעים בחיפוש כלים, ידע ודרכים שילמדו אותם לשווק בצורה טובה יותר, בעוד שברוב המקרים הקושי הוא אינו שם.

בעלי עסקים רבים מרגישים שמרוב דובים לא רואים את היער ובמקרים הרבים סף התסכול קובע שיאים חדשים. "אז, אולי אנסה את זה... ואולי את זה... ואולי את זה..." ובין כל הניסיונות התסכול גועה והמוטיבציה פוחתת.

ראיתי עשרות רבות של מקרים כאלו במהלך שנותי כיועץ שיווק. ישנם כלים וחומרים מעולים בשוק, אבל החוכמה האמיתית של כל מנהל ובעל עסק היא בעצם ההכרה בכך שעליהם להפריד את העיקר מן הטפל, לבחור בחירות מושכלות בידיעה שמוותרים, גם אם באופן זמני, על החלופות ומתמקדים בעיקר - בסיפור המסגרת הייחודי שלהם.

 
  
  

מה תוכלו לעשות אחרת וטוב יותר לעסק שלכם?

לצורך התרגיל, חשבו על העסק שלכם כמפיקי סדרה. הסדרה האיכותית שלכם!
עצרו והזכירו לעצמכם מדוע אתם עושים את מה שאתם עושים. מה חשוב לכם שהלקוחות ירגישו ויחשבו עליכם ועל עצמם כתוצאה מהשימוש במוצר שלכם. מהי התחרות שלכם וכיצד תפעלו אחרת\שונה\טוב יותר\מתאים יותר מנקודת המבט של הלקוחות. איך תגרמו ללקוח לזכור ולבחור דווקא בכם ולאורך זמן.
אלו מספר שאלות אסטרטגיות מבין שאלות רבות וחשובות שעליכם לשאול את עצמכם ואף חשוב מכך, לקבל החלטות ולענות עליהן בכנות על כל המשתמע מכך.

לאחר שתגדירו את "סיפור המסגרת" התאימו את הפרקים של הסדרה שלכם כך שישקפו את סיפור המסגרת. הקשר חייב להיות ברור וטבעי, לכם וללקוחות.

חשוב שהמסרים הוויזואלים, הטקסטואליים והתחושתיים ישקפו גם את סיפור המסגרת, או במילים אחרות – את האסטרטגיה שלכם.
 

סדרות טובות הן סדרות מרוויחות. תתחילו לחשוב שיווק עסקי

עסק איכותי הוא עסק שמרוויח. כל פעילות שיווקית-אסטרטגית צריכה לא רק להיות "יפה", "מעניינת", "מושכת" וכזו ש"מדליקה את הלקוחות". זה חשוב, ללא ספק, אבל היא צריכה להיות רווחית. היא צריכה לתרום לקידום העסק. ברמה הכספית, ברמת קידום המוניטין, ברמת החשיפה וברמת שביעות הרצון הכוללת של כל הצדדים. WIN-WIN-.WIN זה השיווק שאתם מחפשים.
 

אז רגע לפני שהפרק הראשון שלכם עולה לאוויר

כעת, כשיש מעט יותר סדר – יש את סיפור המסגרת ואפילו הפרקים הקרובים כבר מתוכננים, חישבו על הלקוחות והיכן הם נמצאים. כבו את ה"טייס האוטומטי". אתם לא "חייבים" להיות במדיה כזו, או במדיה אחרת רק כי "כולם שם". חישבו, נתחו והבינו היכן נמצאים הלקוחות שלכם. היכן הם חיים, מבלים, פועלים. אל תייצרו הפרעה לאורח החיים העמוס והמורכב שלהם, אלא בדיוק ההיפך. חישבו כיצד תוכלו לפגוש, לגעת, להתחבר אליהם ובדרך שתגרום להם להמשיך לצפות בפרקים נוספים, בעונות נוספות ולהמליץ עליכם בגאווה.
בהצלחה!
שלכם,
שי
   
הכותב הוא שי טאובס - יועץ שיווק והבעלים והמנכ"ל של חברת integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות המתמחה בבניית אסטרטגיות שיווק, מיתוג חברות, ייעוץ שיווקי וליווי ביישום וניהול תוכניות ותהליכי שיווק כוללים. 
 
 
   
  מה עוד באתר?

» לקוחות אומרים עלינו ש...
» לקוחות ופרוייקטים לדוגמה
» תכירו את צוות המומחים של integral

» מאמרים מקצועיים בשיווק
» טיפים קטנים לשיווק גדול - # Marketiping
» מילון המונחים המקצועי - integral Academy
» פ(נ)ינת ההשראה
» סרטוני הדרכה
» הצטרפות חינם לניוזלטר - 100% שיווק טהור


» תנאי שימוש

 
 



integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות     |     service@i-group.co.il     |     050-6361363


התכנים באתר, לרבות טקסט, תמונות, סרטים, וכל מידע אחר, מוגנים בזכויות יוצרים ©     
 

עיצוב גרפי: 3Shamrocks
ייעוץ משפטי: עו"ד דניאל זולוטוביצקי
הקמת אתרים  בניית אתרים Webfocus