Integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות | יועץ שיווק | מיתוג עסקי | תוכנית שיווק | ייעוץ שיווקי | ליווי שיווקי ואסטרטגי | ייעוץ שיווקי | יועץ שיווקי - מה הקשר בין חזיות ושיווק?
    
 
מה הקשר בין חזיות ושיווק?  
דף הבית >> מאמרים מקצועיים בשיווק >> מה הקשר בין חזיות ושיווק?

מאת: שי טאובס
  
כן, זו חזיה!
לא, היא לא כאן מהסיבה שאת או אתה חושבים... ואני מיד אסביר הכל.

אני חייב לציין שכבר כמה זמן שהתמונה שצילמתי בחנות הלבשה תחתונה לנשים יושבת אצלי בפלאפון ומחכה בזמן שאני מתלבט עם עצמי האם מאמר שמציג חזיות כמבחן בוחן שיווקי יתקבל בהבנה ע"י קוראי המאמר או שהוא עלול לעורר תגובות שונות ומשונות. התלבטתי, אבל... יאללה - אם כבר להיות יוצא מן הכלל אז... הנה - חזיה! 

  

אז, מה הקשר בין חזיה לשיווק?
סיפור קצר:
לפני כשבועיים הזדמן לי לבקר בחנות להלבשה תחתונה.
כל מי שביקר/ה בחנות כזו מכיר את "קיר החזיות", סטנד שמציג את המוצרים לאורך כל החנות.
הלקוחות ממששים, בודקים, בוחנים (בעיקר בוחנות),משם ממשיכים למדידות ו... לקופה לתשלום.
כמו חולצה, כמו ג'ינס, כמו כל בגד.

אבל, מה שעניין אותי הוא דווקא מה שהיה ליד הקופה, או יותר נכון מעליה. חזיות נוספות, אחרות שהיו ארוזות ולא סתם ארוזות, אלא ארוזות באריזות מושקעות... ממותגות... יוקרתיות למראה!

מה ההיגיון?! חשבתי לעצמי. הרי, למעט מקרים שבהם קונים את החזיה כמתנה, מה השימוש של האריזה? הרי כמעט בכל המקרים החזיה נמדדת לפני הרכישה ואם היא נרכשת אין לאריזה משמעות אמיתית. נכון? או! לא נכון, או... לא מדוייק. 


מה אנחנו קונים אחרי שאנחנו קונים/קונות?
כל מי שעוסק בפסיכולוגיה או במדעי ההתנהגות מכיר את הנושא של "קבלת החלטות במעורבות גבוהה" לעומת "קבלת החלטות במעורבות נמוכה".
למי שאינו בקי במושגים, אני אפשט את הנושא המורכב בשני משפטים:
רמת המעורבות במהלך תהליך קבלת החלטות מושפעת ממידת החשיבות וההשפעה שיש לתוצאה של קבלת ההחלטה, עלינו.
אם ניקח את עולם הקניות כמקרה בוחן, בדרך כלל מעורבות גבוהה מתרחשת במהלך קניות בסכומים גבוהים. מכונית, דירה וכיוב'.

אז, מה קורה אחרי הקניה?
בתהליך קבלת החלטה במעורבות גבוהה עלולה להתעורר תופעה פסיכולוגית נוספת המוכרת בשם: "דיסוננס קוגניטיבי" (אני לא אאריך ולמתעניינים אספר שבמילון המונחים באתר מופיע הסבר בהרחבה. להסבר לחצו כאן). על קצה המזלג מדובר באותם הרהורי חרטה שבזכותם אנו תוהים האם עשינו עסקה טובה או שאולי...

מכירות את התופעה שקניתן בגד שמאד התלהבתן ממנו בחנות, אבל כשהגעתן הביתה אתן לא מבינות מה עבר לכן בראש? נעים מאד - דיסוננס קוגניטיבי. 

  
אז, מה הקשר בין דירה לחזיה?
כתוצאה מהתהליך שתיארתי לעיל, חברות משקיעות מאמצים רבים בשלבים שלאחר הרכישה כדי "להעלים" את תופעת הדיסוננס הקוגניטיבי.

איך עושים את זה?

ניחשתם נכון! אחת הדרכים היא... האריזה.
היא מושקעת, היא נראית מליון דולר והיא... גורמת ללקוח להרגיש שהעסקה שעשה היא טובה... מה זה טובה? מצויינת!
בשפה המקצועית זה נקרא חיזוק התנהגות הרכישה.



דרכים נוספות, למשל, הן:
  • יצירת קשר בסמוך לרכישה כדי לוודא שהכל טוב (ולתת מענה במידת הצורך).
  • שליחת סקר ב-sms
  • מתן נקודות או הטבות לצבירה עם הקניה ועוד.

אני מזמין אתכם לבחון את ההשפעה על מחזור הרכישה של הלקוחות בחברה שלכם. 


מפה לשם, יצא פוסט ארוך... עם כל מיני קללות בפסיכולוגיה...

זה מה שקורה כשיועץ שיווק נכנס לחנות הלבשה תחתונה. 

צריכים ליווי, הכוונה או ייעוץ? פנו אלינו, נשמח לסייע גם לכם להצליח.

שיהיה לכם שיווק יוצא מן הכלל. בהצלחה!
שלכם,
שי
   
הכותב הוא שי טאובס - יועץ שיווק והבעלים והמנכ"ל של חברת integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות המתמחה בבניית אסטרטגיות שיווק, מיתוג חברות, ייעוץ שיווקי וליווי ביישום וניהול תוכניות ותהליכי שיווק כוללים. 
 

 
   
  מה עוד באתר?

» לקוחות אומרים עלינו ש...
» לקוחות ופרוייקטים לדוגמה
» תכירו את צוות המומחים של integral

» מאמרים מקצועיים בשיווק
» טיפים קטנים לשיווק גדול - # Marketiping
» מילון המונחים המקצועי - integral Academy
» פ(נ)ינת ההשראה
» סרטוני הדרכה
» הצטרפות חינם לניוזלטר - 100% שיווק טהור


» תנאי שימוש

 
 



integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות     |     service@i-group.co.il     |     050-6361363


התכנים באתר, לרבות טקסט, תמונות, סרטים, וכל מידע אחר, מוגנים בזכויות יוצרים ©     
 

עיצוב גרפי: 3Shamrocks
ייעוץ משפטי: עו"ד דניאל זולוטוביצקי
הקמת אתרים  בניית אתרים Webfocus