יש שוק, אבל שונה.
לכולנו כעסקים ובוודאי כלקוחות ברור שלמחיר יש מחיר.
לאיכות יש מחיר גבוה יותר וברוב המקרים כשהמחירים נמוכים המוצרים פחות איכותיים או שהם כוללים שירות מצומצם יותר.
יש יוצאים מן הכלל, אך תפיסתית זה המצב ולרוב זה גם מה שקורה בשטח.
בשורה התחתונה:
האווירה השתנתה, סוג הלקוחות השתנה... עובדה שהובילה לשינוי אווירה עמוק יותר...
לא לאט הלקוחות הנאמנים עזבו ואלו החדשים שבאו בגלל המחירים החדשים דרשו "גירויים" חדשים בדמות... מחירים נמוכים נוספים והנחות נוספות.
ממותג שמציע ערך, אווירה, שירות ואיכות הוא הפך למותג זול וחסר משמעות כי הייחוד נעלם וכשאתה לא מיוחד ולא מחולל שינוי בחיים של הלקוחות... אתה מותג ניתן לוויתור ואם תיעלם מחר בבוקר הלקוחות ימשיכו לחיות את חייהם ולא יעצרו את שגרת חייהם אפילו לרגע.
בדיעבד הסתבר שהבעלים התחלפו דבר שהסביר את שינוי הגישה ברמת ניהול המקום וניהול המותג.
היום עברתי באמצע היום ליד בית הקפה שבעבר היה שוקק לקוחות בכל שעות היום. הוא היה עזוב. ללא לקוחות. עצוב.
הכותב הוא שי טאובס - יועץ שיווק והבעלים והמנכ"ל של חברת integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות המתמחה בבניית אסטרטגיות שיווק, מיתוג חברות, ייעוץ שיווקי וליווי ביישום וניהול תוכניות ותהליכי שיווק כוללים.
|
|