המונח USP הוא ראשי התיבות של המושג unique selling proposition או unique selling point והוא משקף למעשה הצעת
ערך מבודלת ש
מותג\חברה מציעים ללקוחותיו ו
צרכניו.
הצעה זו היא חלק ממערך הבידול, כאשר ה
בידול היא הפעולה ה
אסטרטגית והטקטית ביותר עליה חברות ועסקים שוקדים ופועלים לייצר על בסיס קבוע.
במציאות, רבים טועים ועושים שימוש ב-USP באופן שגוי או לא מדוייק.
אם נסכם את הדרכים בהן המושג מוגדר נסכם זאת כך:
- כל פרסום צריך להציע ללקוח הצעה, שאינה רק מילים, או תצוגה ריקה מתכלית. כל מפרסם ומשווק צריך להציג לכל קונה את המסר: "קנה את המוצר\שירות בגלל הייתרון\הערך המסויים הזה".
- ההצעה צריכה להיות כזו שהמתחרים לא מציעים או לא יכולים להציע או שאינם מעוניינים להציע. היא צריכה להיות ייחודית בכך שהיא תשקף זווית שהמתחרים אינם משקפים.
- ההצעה צריכה להיות משמעותית מספיק כדי להיות רלוונטית ולגעת בכמות לקוחות מספקת, כלומר למשוך לקוחות חדשים ולקוחות פוטנציאלים נוספים.
דוגמאות:
דומינוס פיצה - "אתם מקבלים פיצה טרייה, חמה לפתח הדלת שלכם בתוך 30 דקות או שהפיצה חינם!"
M&M - " זה יימס לכם בפה ולא בידיים"
FedEx - "כשהחבילה שלכם צריכה להגיע ליעד בוודאות תוך יממה אחת".