Integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות | יועץ שיווק | מיתוג עסקי | תוכנית שיווק | ייעוץ שיווקי | ליווי שיווקי ואסטרטגי | ייעוץ שיווקי | יועץ שיווקי - הכל דיוורים - איך תשיגו תגובות חיוביות יותר לדיוור המיילים השיווקיים שלכם
    
 
הכל דיוורים - איך תשיגו תגובות חיוביות יותר לדיוור המיילים השיווקיים שלכם  
דף הבית >> מאמרים מקצועיים בשיווק >> הכל דיוורים - איך תשיגו תגובות חיוביות יותר לדיוור המיילים השיווקיים שלכם

מאת: שי טאובס
  
יום ראשון בבוקר מגיע ואיתו... מסה של דיוורים.
משום מה נראה כאילו בעלי רשימות תפוצה שונים החליטו (או שמישהו טען והאחרים התיישרו לקו) שיום ראשון בבוקר הוא יום שבו  כדאי\צריך להפציץ במיילים פרסומיים.


עכשיו, שלא תבינו אותי לא נכון, אני בעד דיוור במייל וגם אני מלמד ומנחה את לקוחותי איך לשווק במייל באופן איכותי, אבל... כשהרבה מאד בעלי עסקים פועלים באותו זמן, בצורה דומה, מול קהל דומה...קשה מאד (כמעט בלתי אפשרי) לבלוט. ושיווק הוא משחק על תשומת הלב של הלקוח. על להיות שונה, מעניין, לייצר קליק.

כל יועץ שיווק סביר ינפנף במושג בידול כחלק מתהליך הייעוץ.
חלק קטן מאד גם יצליחו ליישם אסטרטגיית בידול איכותית כחלק מאסטרטגיית המותג (והעסק שלכם\ החברה שלכם הם...מותג).

אז, מה בכל זאת אפשר לעשות אחרת\נכון יותר?
אתם מוזמנים לקרוא את המאמר "10 רעיונות לתכנון שיווקי תקופתי ולדיוור איכותי מול הלקוחות" ומאמרים נוספים שכתבתי בנושא (אני מזמין אתכם להיכנס לתפריט integral Academy ולבחור בתיבת החיפוש את
  
יועץ שיווק מומלץ, מיתוג עסק
הנושא דיוור).
מה עוד אתם יכולים לעשות כדי לשפר את תוצאות הדיוור השיווקי שלכם והתגובות אליו? הנה מספר רעיונות:
  1. לימדו את קהל המטרה שלכם (אם המונח לא ברור אתם מוזמנים להיכנס לאתר שלנו למאגר המידע, שם מחכה לכם הגדרה ברורה). מתי הם פותחים את הדיוור שלכם (באיזו שעה, כמה זמן ממועד השליחה)?
  2. התייחסו לקהל שלכם כקהל הטרוגני המורכב ממגוון קהלים בעלי מאפיינים שונים. בצעו סגמנטציה (חלוקה לתתי קבוצות) ופנו לכל קבוצה באופן מותאם הן מבחינת השפה, הן מבחינת העיצוב והמראה, הן מבחינת האינטרסים המוצגים, אופי הטקסט, אורך הטקסט ועוד. 
האם מבוגרים ונערים מדברים באותה הצורה? ברור שלא. אם כך מדוע אתם פונים אליהם באותו האופן ובאותה השפה השיווקית?!
  1. בצעו חקר מתחרים. הירשמו לרשימות שלהם ולמדו מתי ואיך הם פונים ללקוחות ואז...עשו זאת אחרת ובתזמון אחר. בידול הוא גם בתזמון ולא תמיד מדובר על להקדים את האחרים. לעיתים מרוויח דווקא מי שמאחר מעט את הפרסום. מכירים את אלו שאוהבים להגיע לאירועים מאוחר יותר כדי להינות מתשומת הלב? בכל הקשור לשיווק ולפרסום, תשומת לב היא קריטית.
  2. השקיעו במייל מעוצב שכולל גם תמונות וצבעים. החיבור ללקוחות הוא 90% רגשי ולכן המראה והתחושות חשובות להצלחת הדיוור. אילו תמונות? תלוי בקהל אליו פונים, תלוי במוצר ובמיצוב שלו, תלוי במותג שלכם ובערכים שאתם מעוניינים לשדר ללקוחות. אבל, תדאגו לתמונות. אגב, מילה על תמונות, במישור המשפטי: לתמונות יש זכויות יוצרים. תמונות מ-google מוגנות אף הן בזכויות יוצרים ואין לעשות בהן שימוש. אתם ממש לא מעוניינים לקבל לתיבת הדואר שלכם מכתב תביעה על הפרת זכויות יוצרים הכוללת דרישה מנופחת לתשלום. מה הפתרון? צלמו את התמונות בעצמכם (רק אם אתם באמת יודעים לצלם בצורה איכותית), העזרו בצלם במידה ומדובר בעובדים, בעסק או במוצרים שלכם, או...השקיעו בתמונות קנויות. מדובר על כמה דולרים לתמונה וזה שווה את זה.
  3. עוד מילה על תמונות: נסו להיות שונים מהמתחרים ומהענף שלכם. אם כולם מראים תמונות עם אופי מסויים פעלו אחרת. תגוונו. תבלטו! לדוגמה: אם בתחום הפיננסים, המשכנתאות, הביטוח והבנקאות נהוג לדבר על צמיחה, רבים מראים תמונה של נבט שצומח ממעט אדמה המונחת על כף יד או שתי כפות ידים. כמה משתמשים בתמונה דומה? המון. הרבה יותר מדי. בדיוק מזה עליכם להימנע. מילה נוספת על תמונות: התאימו את התמונות לקהל היעד שלכם. תמונות של חבר'ה אסיאתים לא מתאימות במידה וקהל היעד שלכם הם ישראלים, מצד שני הן מתאימות במידה ואתם פונים לקהל יעד אסיאתי, אם אם המוצר שלכם בעל אוריינטציה דומה. כנ"ל לגבי תמונות קנויות של אירופאים בלונדיניים בגילאים שונים שמשדרות לנו משהו זר ולא מקומי. תחשבו על הקהל שלכם וכוונו לשם. אנחנו קונים ממי שמבין אותנו, אנחנו מתחברים למי שמבין אותנו, אנחנו אוהבים את מי שדומה לנו.
 
  
  1. הביאו את המותג שלכם לידי ביטוי. חתימה בסוף הדיוור ממש לא מספיקה (אם כי זה טוב יותר מאשר כלום). במידה ויש לכם מותג עשו בו שימוש. הן בצבעוניות והן בלוגו. שלבו את האלמנטים החזותיים שמזוהים ומזהים אתכם ועשו זאת בחכמה ובגאווה.
  2. תדירות הדיוור. לאחרונה החלו חלק מהמדוורים ללכת שולל אחרי טרנד שמייצר כמות על חשבון האיכות, או במילה אחת - חפירות.

ללקוחות הפוטנציאלים שלכם יש חיים והם לא מחכים רק למייל שלכם. הם נהנים לקבל אותו ולכן נרשמו לרשימת התפוצה שלכם. הם רואים בו ערך, הם רואים בכם ערך. כבדו אותם ודוורו באחריות ובתדירות סבירה.

מהי תדרות סבירה? למה שלא תשאלו אותם? אפשרו להם להצטרף לרשימות שונות בהתאם לבחירתם. הם גם יעריכו אתכם וגם אתם תהנו מאחוזי הסרה נמוכים ומנאמנות גבוהה.
  1. אתם מתלבטים בנוגע לאפשרות הטובה יותר מבחינת עיצוב, תמונה מסויימת, מיקום אובייקט מסויים? בצעו A/B Test . הכלל החשוב הוא לייצר שתי גרסאות הנבדלות רק באלמנט אחד: תמונה שונה, כותרת שונה, החלפת מיקום של אובייקט (במקרה כזה שנו רק את המיקום ולא את האובייקט עצמו בכדי לקבל תוצאות אמינות במסגרת הבדיקה).
מילה לסיום
דיוור הוא ערוץ שיווקי טוב מאד, אבל יחד עם זאת כמו כל אקט שיווקי הוא עשוי להזיק באותה מידה שהוא עשוי להועיל ולקדם. דיוור במייל (E-mail Marketing) הוא רק ערוץ אחד מבין מערך התקשורת השיווקית של עסק\חברה, לפיכך יש להתייחס אליו ככזה ולהתאימו כחלק מתפיסת המותג הכוללת. כבר נתקלתי בהרבה מאד חברות\ עסקים\ מנהלי מדיה דיגיטלית\ יועצים שייצרו ערוץ שנראה ושידר משהו אחר ואפילו, במקרים קיצוניים, מנוגד לערכי ומאפיני המותג שלכם. במקרה הטוב זה ביזבוז של זמן, משאבים ופוטנציאל ובמקרה הרע זה פשוט נזק לעסק (החרוז אולי נחמד אבל התוצאות ממש לא). האירוניה היא שבעלי החברות\עסקים אפילו לא ירגישו את זה (כי איך אפשר להרגיש משהו שהיה יכול להיות שלך אבל הברחת אותו?). לכן, הדיוורחייב להעביר את אותם המסרים והתחושות שמעביר המותג שלכם בכל אחד מערוצי התקשורת השיווקית ויש לתכננו ולייצרו בהתאם, במיוחד אם אתם מתכנים שהחברה\עסק שלכם ישארו פה ויצליחו לעוד זמן רב נוסף.


בהצלחה!
שלכם,
שי
   
הכותב הוא שי טאובס - יועץ שיווק והבעלים והמנכ"ל של חברת integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות המתמחה בבניית אסטרטגיות שיווק, מיתוג חברות, ייעוץ שיווקי וליווי ביישום וניהול תוכניות ותהליכי שיווק כוללים. 
 


 
 
   
  מה עוד באתר?

» לקוחות אומרים עלינו ש...
» לקוחות ופרוייקטים לדוגמה
» תכירו את צוות המומחים של integral

» מאמרים מקצועיים בשיווק
» טיפים קטנים לשיווק גדול - # Marketiping
» מילון המונחים המקצועי - integral Academy
» פ(נ)ינת ההשראה
» סרטוני הדרכה
» הצטרפות חינם לניוזלטר - 100% שיווק טהור


» תנאי שימוש

 
 



integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות     |     service@i-group.co.il     |     050-6361363


התכנים באתר, לרבות טקסט, תמונות, סרטים, וכל מידע אחר, מוגנים בזכויות יוצרים ©     
 

עיצוב גרפי: 3Shamrocks
ייעוץ משפטי: עו"ד דניאל זולוטוביצקי
הקמת אתרים  בניית אתרים Webfocus