Integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות | יועץ שיווק | מיתוג עסקי | תוכנית שיווק | ייעוץ שיווקי | ליווי שיווקי ואסטרטגי | ייעוץ שיווקי | יועץ שיווקי - הישרדות ואסטרטגיה - המדריך כיצד לשפר את השיווק
    
 
הישרדות ואסטרטגיה - המדריך כיצד לשפר את השיווק  
דף הבית >> מאמרים מקצועיים בשיווק >> הישרדות ואסטרטגיה - המדריך כיצד לשפר את השיווק

מאת: שי טאובס
  
על פי נתוני משרד התמ"ת, סיכויי ההישרדות של עסקים בטווח של 5 שנים הוא כ-50 אחוזים. כלומר, אם אתה בעל עסק שיושב ,שותה כוס קפה וקורא את הכתבה עם חבר, אחד מכם לא יישרוד עסקית עפ"י הסטטיסטיקה, את חמשת שנות העסק הראשונות.

מבין 50 האחוזים ששורדים, מונח שאיני מחבב ברמה האישית, יש טווח רחב של הצלחות עסקיות, החל מעסקים שאכן עסוקים בהישרדות, דרך עסקים בעלי רווחיות נמוכה ועד להצלחות עסקיות מסחררות.
עבור עסקים קטנים ובינוניים היכולת לייצר מנגנוני שיווק אפקטיבים היא שתכריע, פעמים רבות, לאילו מבין 50% האחוזים הם שייכם, ולא פחות מכך האם ימצאו עצמם במלחמת הישרדות, או לחלופין, יגשימו את המטרות העסקיות שלהם בהצלחה ייתרה.
בסדרת המאמרים הקרובים, אציג בפניכם ארגז כלי עבודה ישומיים שיסיעו לכם לשדרג את היכולות השיווקיות של העסק שלכם במספר רמות, במטרה אחת – לגרום לכם להצליח יותר.
 
  
יועץ שיווק מומלץ, מיתוג עסק
בחלק מהמקרים אציג שאלות שעליכם להבהיר לעצמכם את התשובות לגביהן, בחלק מהמקרים אציג דוגמאות ובחלק אביא רעיונות מעניינים שיכניסו רוח למפרשיכם, אבל המטרה הסופית עבור כל אחד ואחת מכם היא שיפור משמעותי של הקיים.

* הערה חשובה: המדריך הינו מדריך שכתבתי בשפה פשוטה, כזו שקל ליישמה בכל עסק או חברה, בין אם קיימים ובין אם הם בשלב הרעיון והתכנון בלבד. עם זאת, לא מדובר במדריך שאתם יכולים לקרוא אותו כמו רומן, או לרפרף בו בלבד. עליכם לקרוא אותו חלק חלק, לשאול את עצמכם את השאלות החשובות ו...לפעול ולשנות את הדברים בהתאמה. אם תבחרו ליישם את התכנים תגלו מהר מאד שהעסק שלכם... פשוט עובד נהדר! מה שתבחרו לעשות עם הכלים ועם הפוטנציאל או לא לעשות - תלוי רק בכם וברצון שלכם להצליח באמת.

קדימה- יוצאים לדרך.

אסטרטגיה הוא מושג שגורם לרבים מבעלי העסקים לתחושת חוסר נעימות, אך מדובר למעשה בלב ליבה של הפעילות העסקית.

האסטרטגיה היא למעשה תוכנית הפעולה של העסק שלכם.

האסטרטגיה מסייעת לכם, כבעלי העסק, להתמודד עם השאלות והבחירות הקשות ולקבל סדרת החלטות קריטיות שבאמצעותן תגובש לא פחות מאשר המהות העסקית שלכם.
  
בסוף התהליך, המהות העסקית שלכם צריכה להיות ברורה. בעיקר עבורכם. תתפלאו לשמוע מה אחוז העסקים שלא "סגורים" על מהות העיסוק שלהם (אנחנו עושים גם וגם וגם וגם) ומיהם קהלי המטרה שלהם (אנחנו פונים לכוווווולם).

כדי שהחץ יפגע במטרה, צריך להיות לו ראש חד ויחידי. אני לא מכיר חצים בעלי מספר ראשים שמצליחים לפגוע במטרה, אבל אני מכיר מספיק חצים שמצטיינים בלהחטיא את כל המטרות. לא חבל?

נחזור אליכם ולאסטרטגיה העסקית שלכם. על אילו שאלות אתם צריך לענות לעצמכם? בחלקו הבא של המדריך אציג מספר מיקודים שכדאי להתחיל בהם.
בנוסף נדון בגיבוש התדמית השיווקית-עסקית שלכם ונעבור יחד על מספר דוגמאות שימחישו לכם איך לעשות זאת באופן שישיג עבורכם תוצאות טובות יותר.


בהצלחה!
שלכם,
שי
   
הכותב הוא שי טאובס - יועץ שיווק והבעלים והמנכ"ל של חברת integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות המתמחה בבניית אסטרטגיות שיווק, מיתוג חברות, ייעוץ שיווקי וליווי ביישום וניהול תוכניות ותהליכי שיווק כוללים. 
 
 
   
  מה עוד באתר?

» לקוחות אומרים עלינו ש...
» לקוחות ופרוייקטים לדוגמה
» תכירו את צוות המומחים של integral

» מאמרים מקצועיים בשיווק
» טיפים קטנים לשיווק גדול - # Marketiping
» מילון המונחים המקצועי - integral Academy
» פ(נ)ינת ההשראה
» סרטוני הדרכה
» הצטרפות חינם לניוזלטר - 100% שיווק טהור


» תנאי שימוש

 
 



integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות     |     service@i-group.co.il     |     050-6361363


התכנים באתר, לרבות טקסט, תמונות, סרטים, וכל מידע אחר, מוגנים בזכויות יוצרים ©     
 

עיצוב גרפי: 3Shamrocks
ייעוץ משפטי: עו"ד דניאל זולוטוביצקי
הקמת אתרים  בניית אתרים Webfocus