Integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות | יועץ שיווק | מיתוג עסקי | תוכנית שיווק | ייעוץ שיווקי | ליווי שיווקי ואסטרטגי | ייעוץ שיווקי | יועץ שיווקי - האם טעמנו האישי, כמנהלים ובעלי עסק, צריך להשפיע על עיצוב לוגו העסק שלנו
    
 
האם טעמנו האישי, כמנהלים ובעלי עסק, צריך להשפיע על עיצוב לוגו העסק שלנו  
דף הבית >> מאמרים מקצועיים בשיווק >> האם טעמנו האישי, כמנהלים ובעלי עסק, צריך להשפיע על עיצוב לוגו העסק שלנו

מאת: עדנה ריקלין-וייצמן
  
כל אחד מאיתנו המנהלים ובעלי העסקים שואל את עצמו את השאלה: האם הלוגו מייצג אותנו וצריך למצוא חן בעיניינו או מכוון אך ורק לקהל היעד וחשוב יותר שיכוון להשפיע דווקא עליהם?

בהנחה שמדובר בעסק פרטי הדילמה הזו מורכבת. הרי העסק מייצג אותנו, כאנשים, לא פחות מאשר את העסק עצמו. אנחנו, על מאפיינינו המורכבים, זה העסק (גם אם מועסקים עובדים נוספים). כשאנו בוחנים את הנושא המהותי והמורכב הזה יש להביא מספר נושאים בחשבון:

 
הציור הקטן הזה יביא לי לקוחות?
מהו בכלל לוגו ומה המשמעות שלו עבור המותג\ העסק\ החברה?
  
מיתוג עסק, יועץ שיווק מומלץ
"לוגו הוא אלמנט גרפי, איור או עיבוד טקסט שנוצר או עובד במטרה לסמל ולייצג גורם מסוים ולהיות מזוהה עמו בתודעה" - ויקיפדיה
הלוגו מתעתד לייצג בצורה תמציתית-ויזואלית רגשות ותחושות אצל הצרכנים ביחס למותג שהוא מייצג, והוא למעשה הבסיס עליו נשען המיתוג כולו.
ממנו נגזרים הצבעוניות והקו העיצובי והרעיוני של החומרים הגרפיים השונים.

 

חשיבותו של קהל היעד

הלוגו, בין שאר האלמנטים החזותיים, מיועד למשוך את קהל היעד אליו מיועד המוצר/שירות שאנו מספקים. חשוב לנו שהעיצוב יקלע לטעמו של קהל המטרה לפני הכל.

יש שיטענו כי אנחנו, המנהלים ובעלי העסק, צריכים לשים בצד את בחירתנו וטעמנו האישיים ולכוון אליו בלבד. הצבעוניות, הגרפיקה והטקסט חייבים לחפוף את טעמו ולמשוך את תשומת ליבו של קהל הלקוחות.

על אחת כמה וכמה במקרים שבהם קהל היעד שונה באפיונו מאיתנו כבעלי העסק.
 
ואם אני דווקא כן אהבתי
רמת שביעות הרצון שלנו מהמיתוג שעיצבנו לעסק משפיעה עלינו ישירות כמשווקים עיקריים של המוצר או העסק וכמובן שמשפיעה על קהל היעד שאותו אנו רוצים למשוך. במידה ואיננו מרוצים לגמריי, גם אם לא נודה בכך, הדרך שבה נציג את כרטיס הביקור, הפרסומים ואפילו מצגת שהכנו תשדר במודע ושלא במודע את אי הנוחות שלנו ממה שמייצג את המוצר/שירות שאנו מוכרים. זה ההבדל בין להיות גאים במיתוג ולהקרין זאת ללקוחות או להצטנע ולהתפתל בגלל שאתם לא "מחוברים" לעיצוב.

קצת דומה וקצת שונה?
לעיתים הלקוחות הפוטנציאלים שלנו חופפים בבחירותיהם/ טעמם/ סגנונם את אלו שלנו כבעלי העסק. במקרים כאלו לטעמנו האישי יש משקל מהותי
  
יותר בהחלטות בעיצוב הלוגו ובפרסומים בכלל. כמעצבת,  נתקלתי  במקרים שבהם בעלי העסק הבינו כבר בשלב מוקדם של תהליך המיתוג, שטעמם האישי מאפיין רק חלק מקהל היעד של המוצר שלהם, אך החליטו לשלב אותו במיתוג העסק מתוך ידיעה ברורה שייתכן ש"יפסידו" לקוחות פוטנציאלים אחרים. החלטה כזו נכון שתתקבל לאחר שבעל העסק מודע למשמעויות של בחירתו.
 
הסוד האמיתי
כמעצבת (ובכלל כהשקפת עולם...) אני מאמינה שהאמת והחכמה נמצאים באיזונים. לדעתי, כשבעל העסק לא מרגיש מחובר למיתוג העסק/ המוצר שהוא מוכר, אי הנוחות שלו תקרין ותשפיע בסופו של דבר גם על המכירות ועל ההתנהלות מול הלקוחות.
מניסיוני, לעולם לא נקלע לדעתם של כולם, אך במצב שבו הסגנון שאנו אוהבים לא בהכרח מתאים לקהל היעד, אפשר להתגמש ולשלב בין הסגנון האהוב לסגנון הרצוי ולייצר תוצאה אפקטיבית מאד. הכל  עניין של מינון.
האיזונים  יכולים לבוא לידי ביטוי כאלמנט קטן בלוגו, בבחירת הצבעוניות, הפונט, השפה וכדומה. בנוסף, תמיד כדאי לתת הזדמנות ולפתוח את הראש לדברים חדשים;

ישנם מקרים שבהם תוך כדי תהליך העיצוב, נגלה סגנון גרפי שאנו, כלקוחות, מתחברים אליו והוא מתאים בהגדרתו לקהל הלקוחות אליו הוא מיועד וזאת על אף שלא היינו מודעים אליו או חשבנו בכיוון זה לפני תהליך העיצוב.

הלוגו הוא הבסיס העיצובי ומרגע שנבחר, הדרך לתקשורת הויזואלית האיכותית עם הלקוחות מתחילה להיסלל.
בהצלחה :)


 
הכותבת היא עדנה ריקלין-וייצמן - הבעלים של עדנה ריקלין עיצוב ומיתוג עסקים - המתמחה בעיצוב גרפי ועיצוב תעשייתי ומנהלת תחום העיצוב בחברת integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות.

 
 
   
  מה עוד באתר?

» לקוחות אומרים עלינו ש...
» לקוחות ופרוייקטים לדוגמה
» תכירו את צוות המומחים של integral

» מאמרים מקצועיים בשיווק
» טיפים קטנים לשיווק גדול - # Marketiping
» מילון המונחים המקצועי - integral Academy
» פ(נ)ינת ההשראה
» סרטוני הדרכה
» הצטרפות חינם לניוזלטר - 100% שיווק טהור


» תנאי שימוש

 
 



integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות     |     service@i-group.co.il     |     050-6361363


התכנים באתר, לרבות טקסט, תמונות, סרטים, וכל מידע אחר, מוגנים בזכויות יוצרים ©     
 

עיצוב גרפי: 3Shamrocks
ייעוץ משפטי: עו"ד דניאל זולוטוביצקי
הקמת אתרים  בניית אתרים Webfocus