עם זאת, אני בוחר להבחין בכך שתחת אילוצים מסויימים כל אחד מהצדדים בסיפור צריך לבחור אסטרטגיה תחרותית שונה המתאימה לו ולתנאי השטח, שכן אם לא יעשו כן, לא ישרדו (ומנקודת מבט עסקית בטח שלא יצמחו וישגשגו).
קצת על הפסיכולוגיה של התחרות
תחרות היא כלי נהדר להגברת מוטיבציה אקסוגנית (חיצונית), שכן במידתיות הנכונה היא תורמת למאמצי כל הצדדים ולשיפור ביצועיהם לאורך זמן. התחרות מספקת גם מוטיבציה פנימית עבור מי שהתחרות עצמה היא מטרתו.
תחרות היא דבר חיובי ותורם ובלבד שמתקיימת במידתיות הנכונה, שכן אם לא יכול הדבר להוביל לשחיקת המתחרה, לפגיעה במוטיבציה, להתנהגות שלילית ולא אתית ועוד.
התחרות מעודדת אותנו לפעול וברוב המקרים להרגיש טוב עם הפעולה. החל מגיל צעיר בו הורים מעודדים את ילדיהם בתחרויות שונות כדוגמת "מי יסדר ראשון את הצעצועים", בהמשך, כחלק מגיבוש התפיסה העצמית שלנו אנו מקיימים תחרויות שונות, מודדים את יכולותינו וכישורינו השונים ובחלק גדול מהמקרים גם מפגינים אותם בפומבי במטרה לייצר לעצמנו מעמד מסויים בחברה הסובבת אותנו.
התחרות יכולה לפתח אותנו או לאמלל אותנו. התוצאה תלויה, בין השאר, באופי האתגרים, ביכולתנו לעמוד בהם, בהלימה או בחוסר ההלימה עם האופן שבו אנו תופסים את עצמנו ואת הסביבה ועוד.
אם כך, כיצד עסק יכול להבין את הגורמים העיקריים שמשפיעים על התחרות עבורו. כיצד עסק יכול לבחור את העמדה והפעולות שיסייעו להצלחתו? על כך בחלקו השלישי של המאמר.