למקומות, היכון, צא!
בהגדרתה הבסיסית, תחרות היא התמודדות של שני צדדים, אחד מול השני, בכדי לזכות בהישג כלשהו. הצדדים יכולים להיות יחידים (או אפילו אדם אחד המתמודד לשיפור הישג קודם שלו), קבוצות, או ארגונים. ההישג יכול להיות פרס מסוים, עמידה ביעד, השגת מטרה כלשהי ועוד. עד כאן הגיוני, לא?
התחרות יכולה להתקיים במסגרת כלשהי הכוללת סט חוקים וכללים שיש לעמוד בהם, שכן אי עמידה בהם גורמת להרחקה מן המסגרת התחרותית, כגון: תחרויות ספורט רבות, משחקי מחשב מסויימים, תוכניות טלוויזיה וכיוב'. תחרות יכולה להתקיים גם ללא מסגרת מוגדרת, כמו בעולם העסקים. אמנם, בעולם העסקים קיימים חוקים מסויימים וקיימים איסורים מסויימים, אך הנ"ל לא חלים על כל מגוון העסקים ומעבר לנ"ל הכל פתוח ונתון לשיקול העסק, או במידה ואתם בעלי עסק – לשיקולכם.
הגמישות הפוטנציאלית היא כמעט אינסופית. כל עסק בוחר בעצמו את הזירה בה הוא פועל, בוחר את מאפייני התחרות שלו ובוחר את המתחרים שמולם הוא מתמודד (וזו רק ההתחלה).
היות שכך ההגדרות שעסקים רבים הגדירו לעצמם אינן ברורות (בעיקר עבור העסק, הבעלים ועובדיו) ולכן הפעולות המבוצעות בשוטף לוקות בחסר, אינן יעילות כפי שיכולות להיות או שכלל אינן מייצרות את התוצאות הרצויות.
מה שכן "מייצרים" הוא לא מעט תסכול ועבודה לחינם.
מה זה אומר "להגדיר את המטרות הנכונות"?