Integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות | יועץ שיווק | מיתוג עסקי | תוכנית שיווק | ייעוץ שיווקי | ליווי שיווקי ואסטרטגי | ייעוץ שיווקי | יועץ שיווקי - דיוור צפוף עם מועדון הלקוחות שלכם
    
 
דיוור צפוף עם מועדון הלקוחות שלכם  
דף הבית >> מאמרים מקצועיים בשיווק >> דיוור צפוף עם מועדון הלקוחות שלכם

מאת: שי טאובס
  
בתקופה האחרונה נחשפים עסקים רבים לחברות אשר מציעות ממשק לדיוור הודעות וניוזלטרים לרשימת\רשימות תפוצה.

 העלות אינה גבוהה ובדרך כלל הוגנת ביחס למה שהיא מציעה, אך יש להבין את מכלול ההבדלים שבין תוכנת דיוור לבין גוף מקצועי המנהל ומתפעל את מועדון הלקוחות שלכם, עבורכם.
 לעיתים קרובות, מתארים ממשקים אלה את הפעילות הנ"ל כ"מועדון לקוחות", אך הענקת תואר זה לוקה בחסר משמעותי.

למה הדבר עשוי להיות דומה?
 
דמיינו לעצמכם אירוע חתונה.
הבסיס מוכר:  כלה וחתן.
 
  
יועץ שיווק מומלץ, מיתוג עסק
אותם כלה וחתן מחליטים לארגן את חתונתם בעצמם במטרה לארגן אירוע בלתי נשכח ועם זאת לצמצם בהוצאות "מיותרות".

 מכאן והלאה מתחילים המשתנים - מרכיבי האירוע השונים, לשחק תפקיד בחוויית אירוע החתונה הכוללת:

מוסיקה - הם בוחרים להשתמש במערכת ביתית עם דיסקים ורשימת השמעה שהכינו מבעוד מועד (אולי אפילו יאלתרו קצת תוך כדי האירוע). העיקר שיהיה משהו לשמוע ברקע, לא?
מקום - אולם \ גן שמכיל פחות או יותר את כמות המוזמנים. העיקר שיהיה לאן להגיע, לא?
הזמנות - נכתוב בכתב ידנו, הם אומרים. העיקר שאנשים ידעו שמתקיים אירוע, היכן מתקיים ומתי מתקיים. נכון?
צלם וידיאו - לדוד משה יש מצלמת וידיאו (והוא גם אוהב לצלם). הוא ישמח לצלם את האירוע.
צלם סטילס - הבן של משה, יוסי, גם אוהב לצלם. אפילו קנה מצלמה חדשה לא מזמן. יש לנו גם צלם.
יש מרכיבים נוספים כגון: ביגוד, הסעדה וכיוב, אבל ניתן כבר לדמיין כיצד הייתם "מתרשמים" אם הייתם מוזמנים, ואולי גם בוחרים להגיע לחתונה שכזו...

חתונה הוא אירוע נקודתי ומרשים שמשכו (בדרך כלל) ערב אחד.
בשונה מחתונה, הפן השיווקי של בית עסק ומועדון הלקוחות כחלק אסטרטגי מהותי ממנו, הינו תהליך1 מתמשך2 ומורכב3, אשר יש להתמחות4 בו ולתחזקו5 באופן רציף ושוטף6
נכון, לא תמיד. רק אם אתם רוצים שהוא יהיה אפקטיבי ויסייע לכם להשיג את היעדים העסקיים שלכם (ורובנו רוצים).  

כשבית עסק בוחר, מטעמים שונים (בד"כ מטעמי עלות וחוסר נסיון), לעשות שימוש בתוכנת דיוור כמועדון לקוחות, עליו לקחת בחשבון כי מתקיים Trade Off – השקעה נוספת שעל העסק להשקיע (זמן, מאמץ, מחשבה וכיוב'), המשפיעה אף היא על איכות הביצוע  ולבסוף גם התוצאה.

ניתן להגיע לתוצאות, ללא ספק, אך הסבירות שבעל\ת העסק הממוצע הסביר יפעיל את מכלול השיקולים, ידע להגדיר יעדים מתאימים (משתנה בהתאם לעסק ולשוק), יתפעל את התהליך בצורה מקצועית, ימדוד את
  

התוצאות הנובעות והנגזרות מהקמפיינים וישיג את האפקט הסופי האיכותי המבוקש - בשורה התחתונה, אינה גדולה.
כשמדובר בעסקים קטנים-בינוניים, בעלי משאבים מוגבלים, מסיבות ברורות, הפעלת מועדון לקוחות הוא מתבקש. הקמה וניהול שוטף ומקצועי של מועדון הלקוחות הוא קריטי להשגת והשאת התוצאות.

חשבו לרגע עליכם כלקוח. אתם מוצפים (או יותר נכון מופצצים) באינפורמציה שיווקית, בהצעות מגוונות, צבעים, מנגינות...מידע...מידע...מידע...
אתם, כלקוח, מבחינים ובוחרים בהרף עין במידע שעובר לשלב חצי הגמר לעיון מאוחר ו\או מעמיק יותר. ומנגד, המידע שלא נבחר, נמחק. מהר ופשוט.


כבעלי עסקים עליכם לבלוט בעיני הלקוח ולגרום לו, לכל הפחות, להתעניין בכם ובהמשך לרכוש את מוצריכם ו\או לעשות שימוש בשירותים שלכם.
 
כיצד הלקוח עשוי לתפוס את העסק שלכם ו\או את המוצרים והשירותים שלכם?  יש לכם השפעה מסויימת על הנושא, אך גם השפעה מוגבלת זו יש לנסות ולהביאה לאופטימום הניתן.
התהליך הוא תהליך בו נפגשים מחקר מתמיד, טכנולוגיה ופסיכולוגיה, אשר יש להתאים, לתזמן ולכוונן כל העת. עליכם להיות מסוגלים ליצור טרנדים מקומיים ו\או לכל הפחות להתאים עצמכם לטרנדים קיימים. עליכם לשמור את האצבע על הדופק ולהתעדכן כל העת במידע רלוונטי בתחום ובתחומים נושקים ו\או משלימים.

לסיכום: 
"אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני"
הקמה, ניהול ותפעול של מועדון לקוחות מקצועי, כזה המציג תוצאות בטווח הקצר והן בטווח הארוך, מצריך ידע משולב במגוון רחב של תחומים ונושאים (שיווק, מכירות, פסיכולוגיה, עיצוב, תקשורת, ועוד). בנוסף, ההשקעה הנדרשת (בעיקר זמן, אך גם טכנולוגית, כספית) עשויה להיות ההבדל בין כישלון להצלחה.
ראשית, חשוב מכל- הקימו מועדון לקוחות. העיסוק בנושא יתרום לכם ולבית העסק במגוון מישורים- בכל מקרה.
שנית, עשו את מכלול השיקולים. לעיתים קרובות, מי שחוסך בטווח הקצר- משלם ביוקר בהמשך הדרך.

בהצלחה!
שלכם,
שי
   
הכותב הוא שי טאובס - הבעלים והמנכ"ל של חברת integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות המתמחה בבניית אסטרטגיות שיווק, מיתוג חברות, ייעוץ שיווקי וליווי ביישום וניהול תוכניות ותהליכי שיווק כוללים. 
 
 
   
  מה עוד באתר?

» לקוחות אומרים עלינו ש...
» לקוחות ופרוייקטים לדוגמה
» תכירו את צוות המומחים של integral

» מאמרים מקצועיים בשיווק
» טיפים קטנים לשיווק גדול - # Marketiping
» מילון המונחים המקצועי - integral Academy
» פ(נ)ינת ההשראה
» סרטוני הדרכה
» הצטרפות חינם לניוזלטר - 100% שיווק טהור


» תנאי שימוש

 
 



integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות     |     service@i-group.co.il     |     050-6361363


התכנים באתר, לרבות טקסט, תמונות, סרטים, וכל מידע אחר, מוגנים בזכויות יוצרים ©     
 

עיצוב גרפי: 3Shamrocks
ייעוץ משפטי: עו"ד דניאל זולוטוביצקי
הקמת אתרים  בניית אתרים Webfocus