Integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות | יועץ שיווק | מיתוג עסקי | תוכנית שיווק | ייעוץ שיווקי | ליווי שיווקי ואסטרטגי | ייעוץ שיווקי | יועץ שיווקי - דיוור במייל - כיצד לכתוב שורת נושא אפקטיבית - חלק 1 מתוך 2
    
 
דיוור במייל - כיצד לכתוב שורת נושא אפקטיבית - חלק 1 מתוך 2  
דף הבית >> מאמרים מקצועיים בשיווק >> דיוור במייל - כיצד לכתוב שורת נושא אפקטיבית - חלק 1 מתוך 2

מאת: שי טאובס
  
אחד האלמנטים החשובים ביותר ב-Newsletters ובתקשורת מול הלקוחות הקיימים והפוטנציאלים שלכם בכלל  היא שורת הנושא ("Subject Line").
לצד שורת ה"מאת" ("From Line") שורת הנושא תכריע האם ה-Newsletter  שלכם ייפתח וייצפה, או לא.


כתיבת שורת נושא טובה היא אתגר לא מבוטל.
יש לנו רק מספר מילים מצומצם שאמורות להיות משכנעות, ממוקדות וספציפיות וכל זאת מבלי להראות "מכירתיות" מדי ומבלי להטעות, שלא במתכוון, את הלקוחות הנמענים.
להלן מובאים מספר עקרונות וטיפים שיסייעו לכם לכתוב שורת נושא טובה שתספק את התוצאות הרצויות. לטיפים נוספים, אתם מוזמנים לבקר גם בדף הטיפים לשיווק - MARKETIPING של integral.
 

 
  
יועץ שיווק מומלץ, מיתוג עסק
קצר ולעניין
השתדלו לכתוב שורת נושא שלא תכיל למעלה מ-50 תווים (כולל רווחים).
ממחקרים שנעשו על ידי חברות מתמחות, נוטרו והושוו Newsletters בעלי שורות נושא באורכים שונים.

מחקרים העלו כי Newsletters בעלי שורות נושא  בעלות 49 תווים, או פחות, היו בעלות שיעורי פתיחה הגבוהים בכ-12.5% (!) ביחס ל-Newsletters בעלי שורות נושא של למעלה מ-50 תווים.

ייתרה מכך שיעורי ההקלקות עבור Newsletters בעלי שורות נושא  בעלות 49 תווים, או פחות,היו גבוהים בכ-75% יותר.
מעוניינים בשיעורי פתיחות והקלקות גבוהים יותר? דאגו ששורת הנושא תהיה קצרה ולעניין.

תהיו ספציפיים ומעניינים
שורת נושא מעורפלת וכללית היא בזבוז משאבים.
דוגמא טובה לשורת נושא של Newsletter שכזה תהיה: "א.ב.תעשיות – ניוזלטר אפריל 2008".
שורת נושא כזו לא מספרת לחבר המועדון מה ימצא בתוך ה-Newsletter ברגע שייפתח אותו ולכן לא מספקת לו סיבה טובה לעשות זאת.
גישה נכונה יותר לכתוב שורת נושא שנראית כך: "א.ב.תעשיות – 4 טיפים לייעול הזמן בעסק".
 
כתבו את שורת הנושא רק בסוף התהליך
אנו ממליצים כי תמתינו עם כתיבת שורת הנושא עד לסיום כתיבת תכני ה-Newsletter.

יש חשיבות לקביעת כל האלמנטים של ה-Newsletter בתחילה ורק אז לחפש את הנושא ה"מפתה" ביותר שנכון להדגישו בשורת הנושא.

כשתסיימו עם גוף ה-Newsletter, עברו על התכנים מספר פעמים ובחרו את הנושא שייסקרן ויימשוך את חברי המועדון להיכנס וללמוד עליו עוד פרטים.
 

 
  
קחו לכם קצת זמן
אל תשרבטו שורת נושא. בהתחשב בחשיבות הרבה שקיימת לשורת הנושא, אנו ממליצים לכם לכתוב מספר שורות נושא אפשריות (3~4) לפני שתבחרו במי מהן תשתמשו.
ברגע שיש לכם מספר שורות אפשריות הסתייעו בחבר או בקולגה, או בסקר קצר בכדי לבחון מי מהן תהיה המשכנעת ביותר.


בחנו אותה!
כאשר יש לכם שתי שורות נושא טובות, אך עם זאת שונות, בצעו חלוקת A/B והשתמשו בשורת נושא אחת עבור כל קבוצה.

לאחר כמה בדיקות בשיטה זו אתם אמורים לקבל מושג לגבי סגנון שורת הנושא שעובד טוב יותר עבורכם.

וכמובן, ככל שתכירו טוב יותר את הלקוחות הקיימים שלכם תוכלו לתקשר עימם בצורה אפקטיבית יותר ולהניע אותם לפעולות הרצויות כפי שהגדרתם במסגרת האסטרטגיה השיווקית שלכם.

מעוניינים לדוור Newsletter איכותי ומניב תוצאות ללקוחותיכם? נשמח לייעץ לכם. פנו אלינו - בואו ונכיר.
 
 בחלקו השני של המאמר דיוור במייל - כיצד לכתוב שורת נושא אפקטיבית נסקור מגוון גישות שניתן לגבש כאשר כותבים את שורת הנושא שלכם.
מהן חלק ממילות הנושא ה"מושכות" יותר שבהן ניתן להשתמש בשורת הנושא.
נסקור מספר דוגמאות טובות (וגם מספר דוגמאות לא כל כך טובות) וההשלכות הנגזרות מהן.

בהצלחה!
שלכם,
שי
   
הכותב הוא שי טאובס - יועץ שיווק והבעלים והמנכ"ל של חברת integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות המתמחה בבניית אסטרטגיות שיווק, מיתוג חברות, ייעוץ שיווקי וליווי ביישום וניהול תוכניות ותהליכי שיווק כוללים. 
 

 
 
   
  מה עוד באתר?

» לקוחות אומרים עלינו ש...
» לקוחות ופרוייקטים לדוגמה
» תכירו את צוות המומחים של integral

» מאמרים מקצועיים בשיווק
» טיפים קטנים לשיווק גדול - # Marketiping
» מילון המונחים המקצועי - integral Academy
» פ(נ)ינת ההשראה
» סרטוני הדרכה
» הצטרפות חינם לניוזלטר - 100% שיווק טהור


» תנאי שימוש

 
 



integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות     |     service@i-group.co.il     |     050-6361363


התכנים באתר, לרבות טקסט, תמונות, סרטים, וכל מידע אחר, מוגנים בזכויות יוצרים ©     
 

עיצוב גרפי: 3Shamrocks
ייעוץ משפטי: עו"ד דניאל זולוטוביצקי
הקמת אתרים  בניית אתרים Webfocus