במבחן אסוציאציות בסיסי, רוב האנשים, לרבות אנשי העסקים, יקשרו את המילה "שיווק" עם מכירות ופרסום. "לדחוף את הסחורה" כמו שחלק יכנו זאת.
"אנחנו צריכים שיווק טוב יותר" לעיתים קרובות נתפס כ"אנחנו צריכים לגרום לאנשים לשמוע עלינו", באמצעות: מודעות, פרסומים, אולי דיוור ניוזלטרים ועוד.
לדאבוני, המיקוד שניתן להפצת הבשורה "כלפי חוץ" מסיח, לעיתים קרובות, עסקים רבים מהמתרחש בתוך העסק, "כלפי פנים" ומהכלל הראשון בשיווק שירותים – לב העסק הוא השירות המסויים עצמו.
אני לא רומז לכך שבניית שירות טוב יותר תגרום לכולם לרוץ ולהתדפק על דלתות העסק שלכם. עסקים רבים עם שירות טוב יותר כבר אינם עימנו בגלל שיווק לא נכון.
מנגד, אני טוען שהפצת הבשורה, אף היא, אינה טובה מספיק כשלעצמה.
הפצת הבשורה ומשיכת לקוחות רבים לקבלת שירות פגום היא האסטרטגיה המועדפת אם ברצונכם לחסל עסק שמוכר שירותים.
אז מה בכל זאת אפשר לעשות כשרוצים לשווק שירות? הנה כמה כללי אצבע במיוחד בשבילכם:
- דבר ראשון, לפני שאתם רצים לפרסם בעיתון, ברשתות החברתיות ולהשקיע עשרות אלפי שקלים בפרסום, בדפוס וביחסי ציבור – בידקו ותקנו את הדרוש בשירות שלכם.