Integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות | יועץ שיווק | מיתוג עסקי | תוכנית שיווק | ייעוץ שיווקי | ליווי שיווקי ואסטרטגי | ייעוץ שיווקי | יועץ שיווקי - אז מהו מיתוג ומדוע הוא חשוב לעסקים?
    
 
אז מהו מיתוג ומדוע הוא חשוב לעסקים?  
דף הבית >> מאמרים מקצועיים בשיווק >> אז מהו מיתוג ומדוע הוא חשוב לעסקים?

מאת: שי טאובס
  
המיתוג (Branding) הינו משמעותי הרבה מעבר ליצירתו לוגו או אלמנט גרפי אחר. כשאתם חושבים על המותג שלכם (וכל עסק הוא למעשה מותג בין אם הייתם מודעים לכך או לא), אתם חושבים למעשה על מכלול חוויית הלקוח שלכם...
כל דבר החל מהלוגו שלכם, אתר האינטרנט, חוויית הרשתות החברתיות (New Media), הפרסום שלכם, הצורה שבה אתם עונים לטלפון, הדרך שבאמצעותה חווים הלקוחות את המפגש עם צוות העובדים וכן הלאה.


כשאתם חושבים על הגדרה רחבה זו של מושג המותג, זה יכול להיתפס כדבר מרשים ומלחיץ במקצת בו זמנית, במיוחד כשאתם חושבים על המשמעויות וכיצד הן באות לידי ביטוי עבור המותג (Brand) שלכם.

 
  
יועץ שיווק מומלץ, מיתוג עסק

בקיצור ולעניין, המותג שלכם היא הדרך שבה הלקוחות תופסים אתכם.

זה קריטי להיות מודעים לחוויית המותג הכוללת שלכם ושתהיה לכם תוכנית לייצר את אותו מכלול חוויות שאתם מעוניינים בו. מותג טוב לא "נולד" מעצמו. מותג טוב נובע ממחשבה ומתכנון והבנה אסטרטגית.
עסקים וחברות הזנק (Start-Ups) מתחילים נוטים להזניח את נושא המיתוג ואינם משקיעים את הזמן, המחשבה וטיפוח ההבנה הרחבה הזו הנדרשים לבניית המותג שלהם. לעובדה זו המשמעויות וההשפעה רבות על המותג ועל איכותו.

הנה 10 סיבות מנסיוני כיועץ שיווק מדוע ההשקעה בתהליך מיתוג חשובה כל כך עבורכם:
  1. מיתוג תורם להכרה
אנשים נוטים לבצע עסקים עם עסקים המוכרים להם. אם המיתוג שלכם עקבי וקל לזיהוי, זה יסייע ויתרום לתחושת הנינוחות והביטחון של הלקוחות וישפיע עליהם לצרוך את המוצרים שלכם.
  1. המותג שלך מבדל אותך מהמתחרים
בעולם התחרותי שבו אנו חיים, זה קריטי עבור עסקים לבדל את עצמם ולבלוט מבעד לכל הרעש. יחד עם תהליך הגלובליזציה ואפשרויות הרכישה המכוונות  (on line) הייחוד של כל עסק הולך וקטן יחד עם האפשרות שלו לבלוט. איך תגרמו ללקוחות לבחור דווקא בכם?
  1. המותג שלך מספר לאנשים על ה-DNA של העסק שלך
חוויית המותג הכוללת שלכם, החל מן האלמנטים הוויזואליים (כדוגמת הלוגו) ועד לאופן שבו נציגי החברה עונים לטלפון ומספרים ללקוחות איזה עסק אתם. האם כל נקודות הממשק עם הלקוחות מספרות את הסיפור הנכון?
  1. המותג מייצר מוטיבציה והכוונה לעובדי העסק או הארגון
אסטרטגיית מותג ברורה ומוגדרת מייצרת את הבהירות שלה זקוקים העובדים בכדי להצליח בפעילות השוטפת. היא מכוונת אותם כיצד לפעול, כיצד לנצח וכיצד לקדם ולהשיג את מטרות העסק.
  1. מותג חזק מייצר הפניות
אנשים אוהבים לשתף אחרים על מותגים שהם אוהבים. אנשים לובשים מותגים, אוכלים מותגים, מאזינים למותגים,  ובאופן תדיר הם מספרים לאחרים על מותגים שהם אוהבים.
מהצד השני, אף אחד לא יכול לספר לאחרים על מותג שהם לא מכירים או זוכרים. מותג חזק הוא קריטי לייצירת הפניות ותנועה וויראלית.
  1. מותג חזק עוזר ללקוחות להבין למה עליהם לצפות
מותג הפועל בצורה עקבית, רציפה ובהירה מסייע לתחושת הלקוחות ולמכירות היות והם יודעים למה בדיוק לצפות בכל חוויה שהם חווים עם המותג.


 
  
 
  1. המותג מייצג אתכם ואת ההבטחה שלכם ללקוחות
חשוב לזכור שהמותג מייצג אתכם. אתם הוא המותג, העובדים שלכם הם המותג וחומרי השיווק שלכם הם המותג. מה הם מעידים עליכם? מה הם מעידים על מה שאתם מתעתדים לספק (הבטחת המותג) ללקוחות?
  1. המותג עוזר לך לייצר בהירות ולהישאר ממוקד
קל מאד לנדוד מרעיון לרעיון בלי קו מנחה שיוביל ויימקד אותך. לא לוקח זמן רב עד שעסקים רבים נודדים הרחק  הרחק מהיעדים המקוריים שלהם (אם היו כאלו מלכתחילה).  אסטרטגיית מותג ברורה תסייע לכם להישאר ממוקדים במשימות ובחזון שלכם כעסק. המותג שלכם יסייע לכם לפעול אסטרטגית ולמקד את הפעילות השיווקית שלכם ובכך לחסוך זמן, כסף והרבה מאד תסכול בדרך.
  1. המותג שלכם מסייע לכם להתקשר ללקוחות שלכם ברמה הרגשית
מותג טוב מתקשר עם האנשים ברמה הרגשית. הם מרגישים טוב כשהם קונים את מוצרי המותג. הם מרגישים טוב כשהם קונים את המותג. קניה היא חוויה רגשית ומותג איכותי עוזר לאנשים להרגיש טוב ברמה הרגשית כשהם באים במגע עם העסק.
  1. מותג טוב מספק לעסק שלכם ערך
מותג איכותי יספק ערך משמעותי לעסק שלכם הרבה מעבר לנכסים ולמוצרים הפיסיים. תחשבו על המותגים שאתם קונים: קוקה-קולה, Apple, Nike, טויוטה, ארומה...האם ערך העסקים הללו מסתכם בשווי הציוד, המחסנים, המוצרים והמפעלים שלהם? ממש לא. עסקים אלו שווים הרבה מעבר לנכסיהם הפיסיים. המותג שהם ייצרו הוא בעל ערך רב הרבה מעבר לכך.
  • ובואו נארוז את הכל יחד
המותגים הטובים ביותר הם אלו הבנויים ומבוססים על רעיון חזק. רעיון שבו אתם והצוות שלכם יוכלו להחזיק בו לאורך זמן, להתחייב אליו וכזה שיכול לספק ערך לקהל המטרה. המותג שלכם צריך לחלחל לכל נקודה בעסק שלכם ומעבר לו. כשלעסק שלכם יש מותג ברור ושאתם מסוגלים לספק את הבטחת המותג שלכם, תראו פירות משמעותיים תוך כדי בניית נאמנות למותג של בסיס הלקוחות שלכם.
 
אתם זקוקים לסיוע עם המותג שלכם, החל מבניית האסטרטגיה הראשונית ועד לכלים החזותיים שיזהו את המותג שלכם מול הלקוחות? נשמח לסייע לכם לזהות, לבנות ולהפיץ אתכם כמותג איכותי. פנו אלינו להתייעצות.

בהצלחה!
שלכם,
שי
   
הכותב הוא שי טאובס - יועץ שיווק והבעלים והמנכ"ל של חברת integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות המתמחה בבניית אסטרטגיות שיווק, מיתוג חברות, ייעוץ שיווקי וליווי ביישום וניהול תוכניות ותהליכי שיווק כוללים. 
 

 
 
 
   
  מה עוד באתר?

» לקוחות אומרים עלינו ש...
» לקוחות ופרוייקטים לדוגמה
» תכירו את צוות המומחים של integral

» מאמרים מקצועיים בשיווק
» טיפים קטנים לשיווק גדול - # Marketiping
» מילון המונחים המקצועי - integral Academy
» פ(נ)ינת ההשראה
» סרטוני הדרכה
» הצטרפות חינם לניוזלטר - 100% שיווק טהור


» תנאי שימוש

 
 



integral - אסטרטגיות שיווק יצירתיות     |     service@i-group.co.il     |     050-6361363


התכנים באתר, לרבות טקסט, תמונות, סרטים, וכל מידע אחר, מוגנים בזכויות יוצרים ©     
 

עיצוב גרפי: 3Shamrocks
ייעוץ משפטי: עו"ד דניאל זולוטוביצקי
הקמת אתרים  בניית אתרים Webfocus